scooter start niet bougie is nat en vonkt

beunhaas01

New Member
hallo ik heb een blok revisie gedaan alleenn hij start nu niet meer mn bougie vonkt en is nat heb ook mengsmering erin gedaan 1:50 in plaats pomp zoals ik altijd deedt. wie kan me helpen mvg
 
Advertisement - register to remove this

Nou ok hier wat vragen.. Hoe is je squish, meet dit eens?
- Welke voetpakking / koppaking?
- Water of lucht gekoeld?
- Getest op vacuüm lekken?
- Keerringen alleen in ID gesmeerd met hydrocabons of de OD ook want dit zorgt er namelijk voor dat ie bij de compressie slag wanneer die wel eens niet goed gemonteerd is met olie dus in de OD, dat hij eruit komt.. Crankcase vauum lek heb je dan teveel lucht waardoor hij alleen heel rijk loopt.

Meer info is inderdaad wenselijk anders vrij lastig om naar de 2e stap te gaan met testen.. Graag teveel info dan te weinig.
 
Nou ok hier wat vragen.. Hoe is je squish, meet dit eens?
- Welke voetpakking / koppaking?
- Water of lucht gekoeld?
- Getest op vacuüm lekken?
- Keerringen alleen in ID gesmeerd met hydrocabons of de OD ook want dit zorgt er namelijk voor dat ie bij de compressie slag wanneer die wel eens niet goed gemonteerd is met olie dus in de OD, dat hij eruit komt.. Crankcase vauum lek heb je dan teveel lucht waardoor hij alleen heel rijk loopt.

Meer info is inderdaad wenselijk anders vrij lastig om naar de 2e stap te gaan met testen.. Graag teveel info dan te weinig.
kheb gwn dmp voetpaking voor 70cc van airsal derin vacuim lek heb ik niet en keering met olie
Post automatically merged:

Wat is aan het blok gebeurd?
nieuw krukaz en lagers gezet
 
Ontsteking nog in orde?
Voor de zekerheid even alles nalopen met werkplaats handboek, misschien dat je wat tegen komt wat ons meer informatie kan geven
 
Heb je, je vliegwiel goed terug gemonteerd met het spietje op z'n plaats anders kun je wel vonk hebben maar die komt op het verkeerde tijdstip.
 
Misschien dat je m verzopen had.
Olie slang kan je ontluchten door hem los te halen van de carb, contact uit te zetten en te kicken totdat de lucht eruit is.
 
Die moet ook ontlucht worden, dat kan je doen door de ontluchtingsschroef op je oliepomp los te draaien.
Eerst die vanaf je tank dan degene naar je carb ontluchten anders houd je het probleem.

Heeft verder niks te maken met waarom ie niet startte, zelfs met mengsmering + olie vanuit je oliepomp zou die gewoon moeten lopen.
Ohja, mocht het nou niet lukken om de dunne slang te ontluchten betekent het dat je oliepomp naar de klote is ;)
 
fat is toch die kleine slang e haha ff voor zekerheid vragen nrml wel
Niet de slang van de petcock naar carb vacuum maar van t blok af. Neem aan dat ie in t blok zit onder de ontsteking, althans dat was bij de mijne zo.

Maar uhm ontluchten wel goed doen vooral de oliepomp. De rest ontlucht vanzelf (brandstofsysteem). Tenzij je een watergekoelde cilinder hebt, dan wel sowieso met vacuümpomp ontluchten. Had èèn keer wat lucht in mijn koelsysteem... Meteen een warmloper gekregen. Dus altijd goed ontluchten want het zou anders zonde zijn.
 
Back
Top