Renzo.p

Member
Hoi hoi.
laatst had ik een nieuwe cilinder en uitlaat op me scooter/aerox gegooid. Alles deed het scooter liep perfect toen ging mijn naaldlager opeens kapot. Deze vervangen gekeken voor schade ik zag nul schade alleen een minuscuul deukje in de cilinderkop. deze heel licht gepolijst nieuwe naaldlager in de krukas alles opgebouwd scooter starte gelijk.
Vervolgens warm laten lopen en stukje gaan rijden opeens stopt de scooter ermee het klonk alsof de scooter geen benzine meer kreeg. Na onderzoek ter plekke was het eerste dat me opviel het stekkertje dat naar me bobine gaat oranje draadje die zat los. Deze vast gedaan starte de scooter nog steeds niet.
toen naar huis gelopen alles gecheckt. Scooter krijgt een vonk. Als ik een plastic zakje over me spruitstuk doe zie je dat die vacuüm trekt maar zodra ik een vacuüm meter op me carburateur doe krijg ik daar geen vacuüm.

ik denk dat het probleem licht bij benzine dus eventueel kapotte carburateur maar dacht vraag even jullie mening cilinder is nog intact membraam vervangen ook helemaal perfect carburateur uitgeblazen ook perfect maar toch krijg ik geen benzine in mijn carb als ik kick. Zodra ik aan de licht slang zuig stroomt het wel der uit… hopelijk is het zo duidelijk.
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Zou toch even de compressie meten , misschien is er een stukje van dat lager in je carter terecht gekomen , wat nu je zuiger of de veren heeft vernield. Die beschadiging in de kop wijst er al op dat er via je zuiger iets naar boven is gekomen . Heb je je carter ook gereinigd toen je het naaldlager in je drijfstang vernieuwde.
 
Ik heb de zuiger en zuigerveren gecheckt en zag geen schade ik had precies dezelfde cilinder nog liggen waarvan de uitlaat poort kapot was dus kon met die oude zuiger vergelijken en ik zag verder geen gekke dingen en heel de Carter gecheckt en uitgeblazen ik zal vanavond de compressie meten.
Post automatically merged:

Ik heb de zuiger en zuigerveren gecheckt en zag geen schade ik had precies dezelfde cilinder nog liggen waarvan de uitlaat poort kapot was dus kon met die oude zuiger vergelijken en ik zag verder geen gekke dingen en heel de Carter gecheckt en uitgeblazen ik zal vanavond de compressie meten.
En alle onderdelen van de naaldlager hadden we gevonden oftewel we konden de naaldlager bij wijzen van spreken met lijm perfect terug in elkaar zetten
 
Last edited:
Benzine heeft hij nodig om te lopen. Je zou ook ff op remreiniger kunnen laten lopen om te zien of je constatering klopt..

Vonk
Benzine
Compressie
Onderdruk(bij 2takt)

Dit zijn de stappen die je controleert.. Echter denk ik inderdaad dat je cilinder kapot zal zijn en niet hard genoeg zuigt om via venturi-effect de brandstof uit je vlotterkamer te trekken.
 
Je carburateur kapot lijkt me heel sterk, gewoon een kwestie van testen. Begin bij de tank, dan check je het roostertje van je benzine kraan. Vervolgens kijk je of er benzine uit je slang loopt. Dan kun je je vacuum testen en ga zo maar door.

Maare een nieuwe cilinder en uitlaat ergens opgooien is vragen om problemen he haha
 
Zuigerveren net gecontroleerd niks mis mee past gewoon perfect in de cilinder zonder ergens licht door te laten aan de randen. compressie kan ik pas volgende week meten omdat ik de compressie meter dan pas heb. De benzine stopt bij de carb hij stroomt makkelijk uit de tank zodra ik aan het slangetje zuig stroomt het der ook uit maar zodra ik de benzine slang los heb en dr vacuumslang aangesloten en ga kicken komt der niks uit….
 
Dan heb je dus een vacuum probleem , heb je al eens geprobeerd om met behulp van een fles o.i.d de vlotterkamer direct vol te laten lopen en dan te starten. Misschien is je benzine kraan niet helemaal in orde en laat deze niet genoeg door , je zuigt veel harder met je mond dan dat het vacuum van je motor dat doet. Maar compressie meten is toch wel een vereiste . Heb je ook de slotspeling gemeten toen je veren in de cil zaten?
 
En hij vonkt wel goed ? Wordt je bougie nat ? Ook met een nieuwe bougie even proberen te starten . Met remmenreiniger zou hij toch tenminste sjoege moeten geven. Heb je de compressie ook al gemeten
 
compressie had ik al gemeten ja die was gewoon goed. bougie word niet nat nee en met remmen reiniger wil die wel bijna starten maar slaat die niet aan zegmaar ook andere bougies geprobeerd ja doet het ook niet helaas. Ben nu aan het zoeken waarom de benzine niet wil doorkomen..
Post automatically merged:

Ik denk toch echt dat het iets is met de carburateur. Benzine doet t overal tot daar en de compressie is gewoon goed. Maar dan begrijp ik weer niet waarom die niet start zelfs na ik remmen reiniger in de cilinder gespoten heb en in de carburateur.
 
Last edited:
Komt er wel benzine in je vlotterkamer , niet dat je vlotternaald vastzit?
En gaat je gasschuif wel open als je gas geeft en neemt die de naald dan mee , ik heb eens gehad dat de naald niet goed in de schuif zat waardoor die bij gas geven beneden bleef staan in de sproeier.
 
Komt er wel benzine in je vlotterkamer , niet dat je vlotternaald vastzit?
En gaat je gasschuif wel open als je gas geeft en neemt die de naald dan mee , ik heb eens gehad dat de naald niet goed in de schuif zat waardoor die bij gas geven beneden bleef staan in de sproeier.
Nee ik heb samen met een collage zitten kijken en hebben gemerkt dat de vacuüm weg is voordat die in de carburateur komt. Wij hebben een vermoeden dat de keerringen van de krukas kapot zijn gegaan tijdens dat mijn naaldlager kapot ging. Anders zou ik het ook niet weten want ergens in het Carter verliest die het vacuüm en de carb is niks miss mee het membraam ook niet dus dan is dit een van de laatste mogelijke dingen hoor graag als iemand hier ooit eerder iets van gehoord heeft.
 
Back
Top