Scooter start niet alles nagezien

hotrodharbor

New Member
Ik ben in het bezit van een Sym Fiddle 2 met Keihin motor.
Start en rijdt prima. Start altijd de eerste keer. Heerlijke scooter.
Totdat er 1 druppel regen valt of het mistig is.
Dan kan ik 100 keer starten, hij gaat het niet doen.
Al zet ik hem onder een zeil en wordt de scooter niet nat, hij doet het niet. Heeft hij weer een paar uurtjes gestaan als het niet meer vochtig is dan bij 1e keer startenn loopt hij als een nieuwe.
Ik heb alles al meerdere keren nagelopen. Alles wat met stroom was in de plasti dip gezet. Het vloeibare rubber sluit alles af.
Geen resultaat. 1 regen druppel en hij doet niets meer.
Gespeeld met schroefje lucht benzine verhouding. Geen resultaat.
Lijkt mij dat bougie goed moet zijn want bij droog weer is het starten lopen.
Scooterboer gevraagd en die zegt ja dat kan alles zijn.
Na vanochtend ben ik ten einde raad en zou ik hem het liefst in de brand steken. Zo zat ben ik het. Maar hij rijdt zo lekker als het droog is.
Aangezien ik er elke dag mee naar mijn werk moet heb ik hem echt nodig.
Weet iemand hoe ik voornoemde kan oplossen? Behalve dan dat ik een andere moet kopen natuurlijk. Ik weet het niet meer.
 
Advertisement - register to remove this

Het weer (vocht) is alleen van invloed op je ontsteking. Dus van bobine tot en met de bougie. Ik zou dat allemaal vervangen.
Met name is bij vocht altijd de hoge spanning tussen bobine en bougie verdacht, ook de bougie aansluitdop.
Kost bij Aliexpres niet het meeste $$ ontsteking
Ook de bougie kan de oorzaak zijn met haarscheurtjes in het porcelijn waar dan vocht in kan komen, daarom zou ik dat allemaal vervangen.
 

Attachments

  • 0006_snaps.jpg
    0006_snaps.jpg
    133.9 KB · Views: 7
Last edited:
Dank heren ! Top dat jullie mij geholpen hebben. Heb de bobine gehaald bij de lokale scooterzaak voor 11.50 euro.
Erin geschroefd, slechts 1 boutje, pooltjes erop gezet en aan de andere kant op bougoe gedrukt.
Starten, lopen. Echter toen was het wel droog.
Gister en vandaag test in de regen.
Starten en lopen. Echt blij mee. Scooter staat vol in de regen en hij start bij de eerste keer.
Nogmaals dank voor jullie hulp.
Ik heb ook nog een citta, zonder startknop maar aanlopen, die niet meer wil starten. Ook niet bij droog weer. Terwijl hij verder in nieuwstaat is. Daar ga ik ook een bobine voor kopen en hoop op hetzelfde effect als bij de scooter.
 
Back
Top