Scooter start maar verzuipt gelijk als ik gas geef

Thijskos

New Member
goeiemorge/middag/avond,

ik heb een piaggio zip met 20000 km op de teller uit 2017 4t 2v nou reed ik hier vanmiddag op naar school en het viel me de laatste tijd al op dat mijn uitlaat vaak knalde. Ik was al van plan het te bekijken alleen tja uitstelgedrag maar ik reed dus 60 met gewoon volgas en toen ineens ging hij nog maar 30 terwijl ik nogsteeds volgas had. Uiteindelijk ging hij toch weer 60 maar ik voelde dat het niet goed ging dus zette hem aan de kant en zette hem uit. Toen wou ik hem weer starten alleen hij start nu 1 op de 5 keer terwijl hij normaal gelijk startte en als hij start en ik geef gas gebeurd en niks en uiteindelijk verzuipt hij en valt hij uit. Iemand enig idee wat dit kan zijn? (carberateur membraan is net vervange) (mijn motorblok zweet olie) ook merkte ik de laatste tijd dat de dip bij optrekken steeds groter en groter werd en ik uiteindelijk gewoon vol gas gaf en het dan 5 seconden duurde voordat hij echt in beweging kwam
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Oei, hopelijk heb je geen schade aan je motorblok want het carter van een 4-takt mag je niet leegrijden.
Het niveau moet tussen de minimum en maximum aanduiding op je oliepeilstok blijven.

Dus ik zou maar eens beginnen met het meten van de compressie
 
Back
Top