Scooter start maar valt direct uit bij gas na 98 tanken!

Status
Not open for further replies.

NRG_AeroX

Danoontje Power :P
Ik heb 98 geprobeerd aangezien een vriend van mij hier al n tijd mee reed met zijn malossi sport...
dus 98 getankt start rij richting huis en vlak voor huis moet ff w88 sta dus ff stil wil gas geven uit.... kicken weer aan maar zodra ik nu gas geef valt hij uit nieuwe bougie geprobeerd maar start wel maar zodra ik ga geef valt hij uit is dan misschien mn bougie te koud voor 98? ik heb een 9ES bougie er in 21mm carb, rode top. Hij valt uit alsof hij te rijk is maar op het moment dat ik mn filter er af haal is er geen verschil...
 
Advertisement - register to remove this

Dit kan niet worden veroorzaakt door 98.

Teveel olie bijgemengt zou ook mijn eerste reactie zijn. Maar met een nieuwe bougie zou hij het dan gewoon weer moeten doen.
Ik heb vanochtend ook kunnen lopen omdat ik teveel olie had bijgemengt |( Zat een zwart glimmend laagje over mn bougie. 2 liter benzine eruit gegooid, nieuw erin. Nieuw bougietje, en 20km probleemloos naar mn werk gereden
 
Cipher said:
Dit kan niet worden veroorzaakt door 98.

Teveel olie bijgemengt zou ook mijn eerste reactie zijn. Maar met een nieuwe bougie zou hij het dan gewoon weer moeten doen.
Ik heb vanochtend ook kunnen lopen omdat ik teveel olie had bijgemengt |( Zat een zwart glimmend laagje over mn bougie. 2 liter benzine eruit gegooid, nieuw erin. Nieuw bougietje, en 20km probleemloos naar mn werk gereden

dit had ik vanmorgen ook, maar nu heb ik dus ook de bougie vervangen door een andere bougie die k nog had liggen, maar de ene bougie was een std aerox bougie(NGK R B8 nog iets) en de nieuwe is een NGK B6 nog iets...

wat is et verschil hiertussen? en kan het kwaad dat ik er zomaar een andere bougie ingedaan heb?
 
Nouw je moet op passen dat een B6 bougie dus warmer onsteekt dus de tempratuur kan d8 ik hoger op lopen...

Heb net dus gechecked of er vuil in mn sproeier zat leek me sterk maar was dus ook niet het geval dit was ook het enigste wat ddl kon bedenken waarschijnlijk komt een vriend vanaaf naar me toe en dan gaan we ff 95 er in goeien en 98 er uit laten lopen...

Als iemand nog andere ideen heeft hoe het kan komen hoor ik het graag!
 
Nee, die ontsteekt niet warmer. Hij voert minder warmte af.
De temperatuur in je cilinder wordt hierdoor hoger.

Voor een standaard scooter met varioring en uitlaat-piemel volstaat een 6je misschien nog. MAar voor een ontgrensde scooter kan je er echt beter een 8 in draaien, hij wordt anders echt vééél te heet.

NRG_AeroX. Heb je er echt n nieuw bougietje ingedraaid? Dit kan bijna nergens anders door worden veroorzaakt als een vet geslagen bougie. Die krijg je ook niet netjes schoon (ook niet met remreiniger + compressor). Gewoon een nieuwe erin.
Of het moet zoiets lulligs zijn als een bougiedop die neit meer goed vast zit enzo.
 
was gloed nieuw uit t doosje glom nog helemaal... net nog n x gechecked op valse lucht en vacuum...

btw is olie lichter of zwaarder als benzine? benzine cker zwaarder?
 
Last edited:
Ik dacht lichter eigenlijk, volgens mij blijft olie namelijk op de benzine drijven als je na het tanken alleen maar een dopje olie in je tank gooit. Dus moet je altijd goed schudden.
 
nope, kheb zelf gisteren nog een dopje met olie bij men benzine gegooid na et plaatsen van men nieuwe cilinder, en de olie zakt in zijn geheel naar beneden
 
zeg ik heb een vraagje ik heb een 70cc alu steke ma ik heb een ngk 9 bougie maar hierbij wordt men scoot 80 graden :s zou als ik een 10 van hittegraat steek men temperatuur dalen ?
heb wel een bougie met lange schacht, maakt dit iets uit voor de temp?
 
waarschijnlijk zal het idd iets dalen je zou het iig kunnen proberen kan denk ik geen kwaad..

Mijn probleem is bekend membraam klepje is afgebroken :( dus morgen
ff glijk maar nieuw membraam halen :p:D alleen nadeel is dus nu ligt heel mn blok uitelkaar omdat dat metalen klepje ergens moet liggen nu hebben we een stukje gevonden maar waarschijnlijk moet r nog zon stukje zijn aangezien het het klepje niet compleet maakte maar er is n kans dat t mn uitlaat is ingevlogen of verpulvert is...
 
Close

Membraam vervangen blok uitgespoten cilinder r op nieuw membraam er op malossi vl12 en blaast weer heerlijk glijk weer wat betere gas reactie :D

Bedankt voor de hulp en laterrr....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top