Scooter start maar als ik geen gas geef dan valt ie weer uit en start ie niet meer

Hallo mensen, ik heb een Piaggio zip snor met een probleem. Mijn scooter start in een keer maar als ik geen gas geef dan valt ie na 10 secondes weer uit en dan gaat ie niet meer aan. Na paar uurtjes wachten start ie wel weer en heb ik hetzelfde probleem.
ik heb het gevoel dat ie minder benzine krijgt bij het starten dan mijn Piaggio zip brom. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Graag ontvang ik een bericht terug
Groetjes jelle
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem... bougie vervangen, en van alles schoongemaakt door een monteur.. maar doet nog steeds niks... zeggen nu dat het eventueel de cdi is.. dus cdi bestelt en even afwachten..
 
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem... bougie vervangen, en van alles schoongemaakt door een monteur.. maar doet nog steeds niks... zeggen nu dat het eventueel de cdi is.. dus cdi bestelt en even afwachten..
Kijk uit dat je er niet te veel in inversteerd monteurs lichten je heel gauw op waar je bij staat.
 
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem... bougie vervangen, en van alles schoongemaakt door een monteur.. maar doet nog steeds niks... zeggen nu dat het eventueel de cdi is.. dus cdi bestelt en even afwachten..
klopt het dat de monteur eerst zei dat de bougie vervangen moest worden en de boel schoongemaakt moest worden en dat het daarmee verholpen zou moeten zijn?.

want als die dat zei en het blijkt niet zo te zijn dan weet hij niet wat die doet vrees ik
Post automatically merged:

Ja zit gelukkig garantie op dus ik betaal niks.. scooter is pas 8 maanden oud. Maar dat ze je oplichten hoor je idd helaas vaak!
ooh ok een mooie nieuwe dus ja gelukkig heb je dan garantie daar was ik misschien even iets te vooroordelend mee excuus!
 
Klopt helemaal... hij zei ook dat ie dit nog niet eerder meegemaakt had, een zip zou altijd moeten starten.. zijn woorden.. maar ik heb er zelf niet genoeg verstand van om er iets verder van te zeggen, kan alleen maar hopen dat ie t doet met een nieuwe cdi..
 
Klopt helemaal... hij zei ook dat ie dit nog niet eerder meegemaakt had, een zip zou altijd moeten starten.. zijn woorden.. maar ik heb er zelf niet genoeg verstand van om er iets verder van te zeggen, kan alleen maar hopen dat ie t doet met een nieuwe cdi..
het is een iget toch? wat is je bouwjaar? of gaat dit niet om een piaggio zip
 
Ja, een zip, injectie bj 2020
Nou kijk daar zit dus geen cdi in maar een ecu en dat kastje kost zo'n 250 euro nieuw

en dat zou een dealer moeten weten dat die nieuwe zips geen cdi hebben maar een ecu dat computertje rekent alles uit je uitstoot hoeveel brandstof je nodig heb van alles het is vele male geavanceer dan een normale cdi.
 
Nou kijk daar zit dus geen cdi in maar een ecu en dat kastje kost zo'n 250 euro nieuw

en dat zou een dealer moeten weten dat die nieuwe zips geen cdi hebben maar een ecu dat computertje rekent alles uit je uitstoot hoeveel brandstof je nodig heb van alles het is vele male geavanceer dan een normale cdi.
Pffft meen je.... zou a.s. woensdag worden vervangen maar ga maandag wel even contact opnemen.. anders wacht ik voor niks.. thnks voor de info!
 
Beste @Kelafca,

ik weet niet of mijn mede forumleden dit in de gaten hebben maar in principe ben je het draadje van @Jelle onink aan het "kapen".
Jelle start dit draadje en voordat Jelle geholpen kan worden kaap jij zijn draadje, niet echt netjes dus!!!
Ik zie dat je een "New Member" bent en wellicht niet bekend met de gedragsregels op forums.
Beter een eigen draadje starten en de beheerder van dit forum middels de knop "report" op de hoogte brengen zodat hij eventueel de reacties op jouw "kaping" kan overzetten naar je nieuw draadje!
 
Back
Top