Scooter start lastig

Jens Koeman

New Member
Ik heb een scooter gekocht maar nu heeft die lang stil gestaan. Ik heb hem 3 maandjes geleden gekocht en tot heden ook veel stilgestaan. Nu wil ik hem weer gaan gebruiken. Ik heb hem een grote beurt laten geven bij de scootershop en heb zelf de accu vervangen. Maar heb ik net de nieuwe accu erin gezet en wil ik hem starten. De eerste keer starten die goed. Maar na een tweede keer proberen Moet ik vol gas bij geven en pruttelt die veel alsof die verzuipt. En dan na een tijdje start die. Maar het klinkt ook niet helemaal goed. Als die gestart is loopt die perfect. Iemand een idee?

Het is een zip 4t iget bj: 2022. km:5000

Advertisement - register to remove this

Er zit geen garantie meer op.
Heb je het aankoopbewijs van de vorige eigenaar? Je mogelijk nog garantie erop

Ik zou sws terug gaan naar de scooterzaak
Post automatically merged:

Hij is gekocht bij de scooterzaak december 2023 met 5400km op de teller. Er staat nu 5700 op de teller.

Kan het temaken hebben met oude benzine die erin zit? Of de bendix?

Last edited:
Raar, Maar jammer

Even op een rijtje zetten:
- De startmotor slaat aan
- De startmotor krijgt de krukas rond
Vraag: gaat dit snel of langzaam (van tjoek... tjoek...)

Er zit progressie in. Als ik hem nu probeer te starten zonder gas doet die Ti ti ti en dan geef ik een heel klein beetje gas bij en dan start die meteen.

Doe je alleen maar starten of ga je er ook op rijden?
Dat laatste is ook vaak beter om de boel weer goed op gang te krijgen na lange stilstand.

Ik heb hem vannochtend gestart. En laat hem nu gewoon staan. Vanaf vollegende week kan ik weer gaan rijden
Doe je alleen maar starten of ga je er ook op rijden?
Dat laatste is ook vaak beter om de boel weer goed op gang te krijgen na lange stilstand.
Post automatically merged:

Ik heb alleen geen idee hoe oud de benzine is die er nu in zit. Dus ik denk dat ik me tank moet legen en nieuwe benzine erin moet doen toch?

Last edited:
Hoe vaker je start en er niet op gaat rijden, hoe beroerder het wordt.
En als je twijfelt over de benzine, kan je deze beter aftappen en er verse premium benzine in doen.

Back