Scooter start koud slecht, Santino san remo 50cc 4takt

Fraaiz

New Member
Beste scooter liefhebbers,

Ik rij en heb al een tijdje veel plezier van mijn China retro scooter. Echter is hij langzamerhand steeds slechter gaan starten (ik dacht zelf eerst door de kou of benzine I.v.m. E10 tanken).

Bij zowel elektrische start als kickstart duurt het 5 a 10 minuten tot dat hij uiteindelijk start. Als hij eenmaal op temperatuur is loopt hij geweldig en valt hij niet uit, als ik hem uit zet en weer wil starten met warm blok start hij snel.

Carburateur is helemaal nagekeken en lijkt helemaal schoon te zijn. Bougie is nog redelijk nieuw en is zelfs nog aan de witte kant. Verder is hij helemaal origineel op het cdi na, maar deze zit er al een tijd in en heeft nooit problemen gegeven.

Weet iemand wat hiervoor een oorzaak kan zijn? Bij vragen stel ze gerust
 
Advertisement - register to remove this

Beste scooter liefhebbers,

Ik rij en heb al een tijdje veel plezier van mijn China retro scooter. Echter is hij langzamerhand steeds slechter gaan starten (ik dacht zelf eerst door de kou of benzine I.v.m. E10 tanken).

Bij zowel elektrische start als kickstart duurt het 5 a 10 minuten tot dat hij uiteindelijk start. Als hij eenmaal op temperatuur is loopt hij geweldig en valt hij niet uit, als ik hem uit zet en weer wil starten met warm blok start hij snel.

Carburateur is helemaal nagekeken en lijkt helemaal schoon te zijn. Bougie is nog redelijk nieuw en is zelfs nog aan de witte kant. Verder is hij helemaal origineel op het cdi na, maar deze zit er al een tijd in en heeft nooit problemen gegeven.

Weet iemand wat hiervoor een oorzaak kan zijn? Bij vragen stel ze gerust
Heb je de klepspeling al eens bekeken?

En vonkt de scooter goed?
 
Heb je de klepspeling al eens bekeken?

En vonkt de scooter goed?
Vonkt goed. Klepspeling nog niet gecontroleerd omdat ik zelf dacht dat dit er niks te maken mee zou hebben. Ik zou het eens controleren.

Heb net ook nog wat dingen geprobeerd en kwam erachter dat hij stationair toch niet constant op de zelfs toeren draait en als ik gas geef en dan los laat hij stationair helemaal weg zakt en uit valt. Kan dit met de klepspeling te maken hebben?
 
Vonkt goed. Klepspeling nog niet gecontroleerd omdat ik zelf dacht dat dit er niks te maken mee zou hebben. Ik zou het eens controleren.

Heb net ook nog wat dingen geprobeerd en kwam erachter dat hij stationair toch niet constant op de zelfs toeren draait en als ik gas geef en dan los laat hij stationair helemaal weg zakt en uit valt. Kan dit met de klepspeling te maken hebben?
Het starten kan zeker met de klepspeling te maken hebben wat betreft wegzakken na gas geven lijkt dat echt een benzine probleem te zijn tank je nog steeds e10? dit is heel slecht voor de cabarateur
Ik zou de cabarateur toch even openhalen en alles grondig schoonmaken (ook hoofd en stationair sproeier)
 
Zelf heb ik ook een grande retro , als hij loopt na de koud start , loopt hij dan eerst versneld stationair , en valt hij na 1a2 min terug naar het gewone stationaire toerental?
Doet hij dit niet dan zou je even de choke moeten controleren. Ook tank ik sinds ik hem heb E5 benz en de kleppen gesteld op 0,10 allebei.
 
Back
Top