Scooter start koud alleen met gasgeven

Lars T

New Member
Ik heb een zip brom bj 2013 en alleen de vario ring is eruit.

Altijd wanneer ik mijn scooter start als deze nog koud is moet ik gasgeven want anders gaat hij niet aan. Ook loopt hij niet stationaar tot ik een paar minuten heb gereden. Bij het stoplicht hoor je hem eerst zacht lopen en dan gaat hij opeens trillen en maakt hij meer toeren en dan weer zacht.

Echter wanneer ik even heb gereden hoef ik geen gas te geven om hem te starten en loopt hij prima stationair.

Heb al geprobeert het luchtschroefje anders te draaien maar dat helpt ook niet. Dus waar kan het probleem liggen? (Heb ook gehoord dat gas geven tijdens het starten slecht is is dit waar?)

Bij voorbaat dank.
 
Advertisement - register to remove this

grote kans dat choke kapot is .

Nee, denk het niet gezien de symptomen die de ts beschrijft....

Ik heb een zip brom bj 2013 en alleen de vario ring is eruit.

Is toen ook de carburateur (iets ruimere/grotere sproeier) aangepast ??
Gas geven tijdens de koude start-fase is idd niet goed en bovendien overbodig.
Het extra brandstofkanaal staat immers volledig open i.c.m. een elektrische choke.

Heb al geprobeert het luchtschroefje anders te draaien maar dat helpt ook niet.
Hier had men beter af kunnen blijven wat dat betreft. Ik vermoed dat je met een iets ruimere sproeier al flink op weg bent voor een goed lopend en/of rijdend voertuig. Men moet dan ook weer het luchtschroefje (CO2) afstellen helaas.
 
Is toen ook de carburateur (iets ruimere/grotere sproeier) aangepast ??
Gas geven tijdens de koude start-fase is idd niet goed en bovendien overbodig.
Het extra brandstofkanaal staat immers volledig open i.c.m. een elektrische choke.

Heb de scooter wel 2de hands gekocht maar als het goed is zit de standaard sproeier er wel in 78 vgm voor brom.

“Het extra brandstofkanaal staat immers volledig open i.c.m. een elektrische choke.”
Wat betekent dit precies? En wat is een choke?

In ieder geval al dankje voor de reacties.
 
Back
Top