MartijnvdH
New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een AGM VX50 uit 2019, met een 50cc euro4 4takt gy6. De scooter is helemaal standaard. Als het regent of heeft geregend wil deze scooter bijna niet starten, ik ben meerdere minuten bezig met de gashendel en de startknop. Als de scooter dan eindelijk pruttelend tot leven komt, klinkt hij bijna als een Harley, langzaam draaiend en sputterend. Het begint dan snel te stinken naar benzine uit de uitlaat. De motor heeft een drastisch ander stationair toerental als hij warm is, dan draait hij bijna tegen het aangrijpingspunt van de koppeling.
Als ik dan eenmaal aan het rijden ben en "te veel" gas geef, valt de scooter terug naar stationair. De scooter remt dan af alsof ik het gas heb dichtgedraaid. Als ik te snel gas geef, begint de scooter door te slaan. Als het dus heeft geregend moet ik heel voorzichtig iedere keer een heel klein beetje gas bijgeven, en na 10 km lijkt het alsof er niets gebeurd is, en rijdt de scooter normaal.
Als het niet heeft geregend, rijd de scooter beter en kan ik gewoon vol gas geven (behalve bij het wegrijden uit stilstand, als ik dan ineens vol gas geef slaat de motor eerst een paar keer door voordat hij op gang komt).
Ik vermoed dat het aan elektronica ligt die vochtig is geworden, en tijdens het rijden door warmte opdroogt, maar het lukt me maar niet om het probleem te vinden en op te lossen. Dit probleem heb ik nu al een half jaar.
Dingen die ik of mijn lokale fietsenmaker al geprobeerd hebben:
- nieuwe bougie
- carborateur schoongemaakt
- nieuw luchtfilter
- het probleem proberen te vinden door de bougiedop, bobine en cdi nat te spuiten met een plantenspuit
- motor rijker afstellen
Niets lijkt te helpen, en ik kom er maar niet uit. Ook uitgebreid googlen heeft de oplossing niet aan het licht gebracht.
Weet iemand hier wat er aan de hand is, en hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Martijn van der Haven
Ik heb een AGM VX50 uit 2019, met een 50cc euro4 4takt gy6. De scooter is helemaal standaard. Als het regent of heeft geregend wil deze scooter bijna niet starten, ik ben meerdere minuten bezig met de gashendel en de startknop. Als de scooter dan eindelijk pruttelend tot leven komt, klinkt hij bijna als een Harley, langzaam draaiend en sputterend. Het begint dan snel te stinken naar benzine uit de uitlaat. De motor heeft een drastisch ander stationair toerental als hij warm is, dan draait hij bijna tegen het aangrijpingspunt van de koppeling.
Als ik dan eenmaal aan het rijden ben en "te veel" gas geef, valt de scooter terug naar stationair. De scooter remt dan af alsof ik het gas heb dichtgedraaid. Als ik te snel gas geef, begint de scooter door te slaan. Als het dus heeft geregend moet ik heel voorzichtig iedere keer een heel klein beetje gas bijgeven, en na 10 km lijkt het alsof er niets gebeurd is, en rijdt de scooter normaal.
Als het niet heeft geregend, rijd de scooter beter en kan ik gewoon vol gas geven (behalve bij het wegrijden uit stilstand, als ik dan ineens vol gas geef slaat de motor eerst een paar keer door voordat hij op gang komt).
Ik vermoed dat het aan elektronica ligt die vochtig is geworden, en tijdens het rijden door warmte opdroogt, maar het lukt me maar niet om het probleem te vinden en op te lossen. Dit probleem heb ik nu al een half jaar.
Dingen die ik of mijn lokale fietsenmaker al geprobeerd hebben:
- nieuwe bougie
- carborateur schoongemaakt
- nieuw luchtfilter
- het probleem proberen te vinden door de bougiedop, bobine en cdi nat te spuiten met een plantenspuit
- motor rijker afstellen
Niets lijkt te helpen, en ik kom er maar niet uit. Ook uitgebreid googlen heeft de oplossing niet aan het licht gebracht.
Weet iemand hier wat er aan de hand is, en hoe ik het op kan lossen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Martijn van der Haven