Scooter start de eerste keer, daarna niet meer.

Aesto

Member
Hallo!
Ik heb dus eindelijk mijn scooter laten starten, alleen dan wel maar voor een keer. Elke dag als ik mijn scooter de eerste keer wil starten lukt dat. zet ik hem uit en probeer ik dat daarna opnieuw wil die niet starten. Ook heb ik dat ik hem de eerste keer niet met de kickstart kan starten maar alleen elektrisch.

Mijn scooter is een chinese scooter, 4 takt.
Om hem te laten starten heb ik een nieuwe carburateur erin gezet en een nieuwe accu (vorige week deed de scooter nog niks).

Mvg,
Aesto.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo!
Ik heb dus eindelijk mijn scooter laten starten, alleen dan wel maar voor een keer. Elke dag als ik mijn scooter de eerste keer wil starten lukt dat. zet ik hem uit en probeer ik dat daarna opnieuw wil die niet starten. Ook heb ik dat ik hem de eerste keer niet met de kickstart kan starten maar alleen elektrisch.

Mijn scooter is een chinese scooter, 4 takt.
Om hem te laten starten heb ik een nieuwe carburateur erin gezet en een nieuwe accu (vorige week deed de scooter nog niks).

Mvg,
Aesto.
Je choke?
Bij mij zit er een sticker bij de kant vd gashendel...koud?...geen gas
Warm? Halfgas geven..
Choke zou ik t zoeken. Om te beginnen
 
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Ik geef wel gas als ik hem probeer te starten.
Vergeet dat commentaar over die sticker ff.

Heb je je choke af kunnen vinken als mogelijke oorzaak?
Als hij koud wel start en warm niet of andersom kan het aan de choke liggen...
 
Verschillende vragen in verschillende
Als je ff geduld hebt komt waarschijnlijk Sparky of Buldog misschien je wel helpen.
Er is hier een overvloed aan kennis.

Maar soms duurt t ff.
Klopt helemaal !
Geduld is een schone zaak...
 
Over choke testen gesproken.
Kijk wat ik hier vind.
Er zijn er ook die je af kan stellen.
 
Over choke testen gesproken.
Kijk wat ik hier vind.
Er zijn er ook die je af kan stellen.
Ik heb ook zo'n ultrasoon bad en t ideaal voor sproeiers of delen van de carberateur.
Zelfs voor trouwringen en zo'n shit
 
Wanneer je nou zorgt dat hij niet meer start.
Hij start dus werkelijk niet meer.
Ga je deze stappen eens doen.
Ben benieuwd wat eruitkomt.
 
Over de choke, ik heb gister een nieuwe carburateur gekocht en niks met de choke gedaan, ik verwacht dus dat deze gewoon goed is. Ook is het belangrijk om te weten dat ik hem de eerste keer wel startend krijg.
 
Als hij daarna niet meer start moet het toch ergens aan liggen.
Dus als je zorgt dat hij niet meer start, ook werkelijk niet meer start die stappen doen.
Het moet benzine probleem zijn of elektrisch.
Wanneer hij geen bezine krijgt en je geeft hem iets op de cilinder en hij loopt even dan valt uit en je krijgt hem niet meer aan dan is het een benzine probleem.
Kan ook een vuiltje in de benzine leiding zijn die zich verplaatst, dan wel benzine dan niet.
Een los contact zodat hij soms niet vonkt.
Wanneer hij echt niet meer start, 1 voor 1 die stappen doen.
 
ik kwam er dus gister achter dat mijn benzine tank enorm vies is. Er kwam gewoon bruin benzine uit. Nu denk ik dat dit misschien in mijn carb is gelopen en deze misschien verstopt is. Alleen krijg ik de carb niet open, de schroefjes zitten zo erg vast. Ik maak ze eerder kapot dan dat ik ze open krijg. Enige tips hiervoor?
 
Dan is dat waarschijnlijk ook jou probleem dan.
Dat die schroefjes goed vast kunnen zitten is bekend.
Een goede schroevendraaier gebruiken en veel kracht.
En zoek je op googled vind je hier veel over.
bijvoorbeeld:
1. vastzetten in een werkbank kan helpen om toch genoeg kracht met de schroevendraaier te kunnen zetten.
2. Wat nogal eens lukt is (als de kop voldoende uitsteekt) met een nijptang op de zijkant van de kop beheerst losdraaien.
enz enz
En als het echt niet lukt en je hebt een klein brandertje, (let wel op met de benzine) alleen om het boutje heen verhitten, dan vergroot je het tapgat, en dat aluminium sneller uitzet dan staal, dus komt het boutje los te zitten en draai je hem dr zo uit.
 
Je kan ook een platbek schroevendraaier iets afvlakken aan de zijkanten, scherper maken, en met volle kracht erin drukken en dan voorzichtig met een kunststof hamertje mee tikken en spanning houden bij het losdraaien linksom. Natuur wel de carburateur in de bankschroef omwikkeld met een theedoek. Althans zo deed ik het vroeger vaak. Ging 9 van de 10 keer goed. Maar als ze echt muurvast en dol zitten..
 
Nu doet mn scooter zo goed als niks meer. als ik hem elektrisch start gaat hij steeds slomer geluid maken en uiteindelijk een ratelend geluid.
Post automatically merged:

Ik ga morgen proberen mn carb schoon te maken. Wat een rot schroeven zeg. Is WD-40 hetzelfde als remreiniger?
 
nee, meer tegenovergestelde. WD-40 is smerend, beschermend (en nog meer tal van eigenschappen), en remmenreiniger is ontvettend, uitdrogend, en vrij aggressief.
 
nee, meer tegenovergestelde. WD-40 is smerend, beschermend (en nog meer tal van eigenschappen), en remmenreiniger is ontvettend, uitdrogend, en vrij aggressief.


Dat is een misverstand , WD 40 is niet smeren het is waterverdrijvend, Water Displacing ) eigenlijk meer een schoonmaakmiddel.
Imal ( Ik Maak Alles Los)zou beter zijn voor vastzittende bouten en moeren, dat is een echte kruipolie.
Post automatically merged:

Dat is een misverstand , WD 40 is niet smerend, het is waterverdrijvend, (Water Displacing ) eigenlijk meer een schoonmaakmiddel.

Imal ( Ik Maak Alles Los)zou beter zijn voor vastzittende bouten en moeren, dat is een echte kruipolie.
 
En dit dan?

  • Het verdrijft vocht, voorkomt daarmee roest en uitdroging in elektrische systemen.
  • Maakt vastzittende onderdelen los
  • Smeert goed zodat apparatuur weer soepel lopen
  • Verwijdert olie, vuil, vet en vuil
  • Beschermt metalen oppervlakken tegen roest en corrosie
  • Tot slot, het is heel gemakkelijk te gebruiken
 
Back
Top