Scooter start bijna niet met koud weer

jelle42013

New Member
Mijn piaggio zip 4t start echt super moeilijk wanneer het koud weer is.
Elektrisch geen kans dat die dan start kicken duurt ook minimaal een 15tal minuten dus iemand aub help mij en als hij dan start en ik geef gas valt hij soms uit waarschijnlijk omdat ik hem dan verzopen heb maar weet het niet juist
 
Advertisement - register to remove this

Mijn piaggio zip 4t start echt super moeilijk wanneer het koud weer is.
Elektrisch geen kans dat die dan start kicken duurt ook minimaal een 15tal minuten dus iemand aub help mij en als hij dan start en ik geef gas valt hij soms uit waarschijnlijk omdat ik hem dan verzopen heb maar weet het niet juist
Heb je je bougie al gecheckt??
 
Bougie heeft een bruin zwarte kleur en vonkt zoals het hoort en mijn luchtfilter is helemaal proper dus ben exht ten einde raad zit nu een sproeier van 80 in dus daar zal het niet aan liggen en nog niet zolang geleden onderhoud gehad
Als je de setup even verteld dan kunnen we ook raden of die sproeier goed is.
Post automatically merged:

Bougie heeft een bruin zwarte kleur en vonkt zoals het hoort en mijn luchtfilter is helemaal proper dus ben exht ten einde raad zit nu een sproeier van 80 in dus daar zal het niet aan liggen en nog niet zolang geleden onderhoud gehad

Tja onderhoud.
Gisteren hadden we hier een scooter in huis waarvan de inlaatklep zo strak stond dat voelermaat 0,05 er zelfs niet tussen wilde.
Hier zat ook een sproeier 80 in, inlaatklep gesteld op 0,1 en uitlaatklep op 0,15.
Van de 4 klepdeksel bouten had er één geen rubber ring, op dat punt lekte het ook.
We hadden een alternatief gezocht maar toen bleek dat er bij een boutje 2 rubberen ringen omheen zaten.
Dus dealer onderhoud vind ik echt beschamend.
Scooter rijdt met sproeier 75 als een zonnetje.
 
Last edited:
Back
Top