Scooter start alleen met beetje gas..

Aprilia_Nick

New Member
Hoi, ik nu sinds kort een Aprilia SR50 GP-1 uit 2005 met een Piaggio 2TAKT LC blok.
hij starte eerder heel goed alleen nu sinds deze week ongeveer alleen als ik de gashendel een klein beetje opendraai en dit doet hij alleen met een koude motor.
ik denk zelf dat de elektrische Choke kapot is.... maar ik weet het niet zeker.
 
Advertisement - register to remove this

Of een vuile sproeier maar als je de choke verdenkt, haal hem gewoon even uit de carburateur en test hem even.
Hoe?
Youtube staat er vol van, zoek op "GY6 Enricher" en je vindt een hoop goeie filmpjes hoe je zo'n ding test en hoe de werking is.

En als je dan toch bij de carburateur bent, haal hem er even af en maak hem schoon.
 
Of een vuile sproeier maar als je de choke verdenkt, haal hem gewoon even uit de carburateur en test hem even.
Hoe?
Youtube staat er vol van, zoek op "GY6 Enricher" en je vindt een hoop goeie filmpjes hoe je zo'n ding test en hoe de werking is.

En als je dan toch bij de carburateur bent, haal hem er even af en maak hem schoon.
Hoe haal ik de choke van mijn carb af? Heb het namelijk nergens kunnen vinden. Moet ik gewoon een schroefje losdraaien en dan de choke eruit trekken?
 
Back
Top