Scooter start alleen in stationair

heb jij de vacuüm slang wel laten zitten toen je de carb eraf heb gehaald en gestart had ? ( dat is het slangetje wat van je benzine kraan naar je spruitstuk loopt) want zonder vacuüm kan die geen benzine aanzuigen

gezien de cilinder wel benzine krijgt ( anders word de bougie niet nat) denk ik toch dat je het ergens in de ontsteking moet zoeken.
Begin met het vervangen van de bougie, werkt dat niet, vervang dan de bougie kabel/dop/bobine, uiteindelijk kan ook je ontsteking spoelen verrot zijn. dat is een wat duurder grapje. dus hoop voor je dat dat het niet is.

wat voor kleur vonken geeft die bougie ?
De bougie vonkt blauw , ik heb lucht filter en van de cilinder en gas naald eraf gehaald
 
Ik heb vandaag nog is gekeken toen kwam ik erachter het pompje van benzine is stuk of verstopt komt niks meer uit, toen ik benzine via carb erin spoot reed hij klein stukje
 
Pompje? Kraantje bedoel je? Misschien zit er wel wat prut bij het kraantje of is het filter verstopt?
 
Bougie vervangen

en check je vlotter even, misschien blijft die hangen nadat je je sproeier hebt gefrut
Hij start nu weer ik ga morgen met vlotter weer open maken sproeier opnieuw erin doen, moet de spoeier dicht gedraait zijn of niet tot de max gedraait zijn, bougie zou mij vreemd lijken omdat bougie zorgt dat de scooter start hij start nu weer gewoon maar hij gaat niet vooruit lijkt of hij te weinig toeren pakt
 
Back
Top