Scooter spuiten

tpd

New Member
Ik wil mijn scooter ergens in de komende weken mat zwart spuiten. Nou denk ik na een aantal videos en google searches te weten wat ik nodig heb, ik weet alleen niet hoeveel ik van alles nodig heb. Zouden jullie me daarmee kunnen helpen? Mijn scooter is gemiddelde grootte. Corrigeer me aub als ik de verkeerde dingen bestel.

Screenshot_20230115-060137_Chrome.png
 
Advertisement - register to remove this

Is er niet aangegeven hoeveel M2 je ermee kan spuiten ?
Ik zou een ruime hoeveelheid bestellen.
"Beter mee verlegen dan om verlegen".
En is dan 1 bus blanke lak niet veel te weinig ten opzichte van 4 bussen matwart ? Zo ook met de primer.
Goede voorbereiding en een goede ondergrond zijn het belangrijkst.
En heb je geen schuurpapier, stofdoekjes en afplaktape etc. nodig ?

Onderschat het spuiten met matzwarte verf niet.
Veel dunne lagen spuiten, let op de tijd die tussen de verschillende lagen nodig is.
Ook de omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid is essentieel voor het eindresultaat.
Succes en plaats wat foto's van je werkzaamheden.
 
welke kleur is ie nu? (heb je ook zwarte primer?) ik heb ooit een youngtimer Mercedes gezien (van 'n spuiter) die had het metallic blauw alleen maar dof geschuurd en er toen blanke zijdeglans lak overheen gespoten en dat was al gaaf.
Ik stem met Broos op even veel zo niet meer blanke lak dan zwart.
op de spuitbus zal wel 'n indicatie staan van M2, maar hoeveel/weinig is een scootertje? misschien 1,5-2 m2 per laag?
 
Blanke lak zou ik niet van motip pakken. Maar zou 2k blanke lak halen. Heb je ook in mat natuurlijk, maar dan is ie beschermt tegen benzine en andere rommel. Kost wel wat meer maar dan heb je langer plezier van je gespoten kappen
 
al helemaal met dit weer pak ik er altijd een hittepistool bij om de verf een stuk sneller te laten drogen. zo kan je veel sneller meerdere lagen erop spuiten en komt er dus ook minder vuil in de lak
 
al helemaal met dit weer pak ik er altijd een hittepistool bij om de verf een stuk sneller te laten drogen. zo kan je veel sneller meerdere lagen erop spuiten en komt er dus ook minder vuil in de lak
Dan is een verwarmde ruimte toch wel iets praktischer. Met een verfpistool verplaats je ook stof en dat komt weer op je werkstuk.
Of even geduld en wachten tot het beter weer is.
Post automatically merged:

Blanke lak zou ik niet van motip pakken. Maar zou 2k blanke lak halen. Heb je ook in mat natuurlijk, maar dan is ie beschermt tegen benzine en andere rommel. Kost wel wat meer maar dan heb je langer plezier van je gespoten kappen
Verschillende merken verf kunnen op elkaar reageren. Maar idd even benzine morsen en alles is naar de knoppen.
 
Dat is ook weer waar. Verwarmde ruimte om in te spuiten zou natuurlijk ideaal zijn. Maar behalve als je de scooter wit wilt zodat je meteen je huiskamer muren kan doen is dit niet echt een optie.

Je hebt trouwens ook plastic zak spuitcabines. Zijn wel aan de dure kant
 
Bestel ook 2k matt blanke lak van colormatic ( is van motip ) of van spray max ook 1k zwarte primer.Meer heb je niet nodig.Alleen primer licht schuren voor mooi oppervlak en dan spuiten maar.2k blanke lak stinkt en heel schadelijk voor je longen.Spuitbus goed schudden.
Geen zwarte primer dan zie je niet waar je bent geweest en waar niet. Spraymax blanke lak heeft bij mij nog nergens een reactie gehad met de lak eronder dus die kan ik zeker aanraden
 
Back
Top