Scooter snelheidsmeter wijkt af

Erik966

New Member
Hoe ijk je een snelheidsmeter af? De juiste bandenmaat zit er onder. Thurbo Rl-50
 

Attachments

  • IMG_20190504_112007.jpg
    IMG_20190504_112007.jpg
    695.5 KB · Views: 5
Advertisement - register to remove this

Helaas is dat een gegeven. De snelheidsmeter in een auto wijkt ook vaak iets af. Scooters eenzelfde, wil je exacte snelheid kan je met een digitaal fietsmetertje aan de slag gaan waar je ook de omtrek/diameter van je wiel kan invoeren zodat de snelheid nauwkeuriger bepaald kan worden.

Ik weet niet of die chinese scooters nog meer afwijken als normaal.
 
Ik denk dat die afwijking van de snelheidsmeters een trucje is van de fabrikanten.
Kopers hebben dan de indruk dat de scooter sneller gaat en hopen hierdoor meer omzet te genereren.
Het is frapant dat ALLE tellers naar boven afwijken en soms, zoals eurokit ook al opmerkte, niet zo zuinig.
Mijn Kymco 125 week bij 70 kmpu al 10 kmpu af en bij 105kmpu zelfs 15 kmpu.

Zelfs in auto's vind je deze afwijkingen terug echter zijn ze hier minder extreem, bij de duitse merken VW en Opel tussen 3 a 4 kmpu tov GPS is mijn ervaring.
 
Het is frapant dat ALLE tellers naar boven afwijken
Dat is niet zo frappant en zeker geen trucje.

Snelheidsmeters wijken altijd naar boven af.

De fabrikanten doen dit bewust !

De reden is dat zij dan niet aansprakelijk kunnen worden gehouden i.v.m. snelheidsovertredingen.

Maakt niet uit of het een auto of scooterfabrikant is.

Noot:
Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de afwijking........................
 
Bij de autofabrikanten is dit zeker zo, dit is algemeen bekend.
Echter bij scooters is de afwijking vaak meerdere malen groter en niet alleen bij de Chinese scooters.
Want ook een goedkope meter hoeft geen afwijking te hebben van meer dan 5 kmpu.
 
Back
Top