Scooter slaat uit bij volgas

am1

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben bezig met een Jinlun scooter van een maatje van me. Deze heeft problemen zodra ik het gashendel opendraai. Hij start goed en loopt stationair prima, maar zodra ik gas geef, valt de motor uit. Op één of andere manier krijgt hij dus te weinig/te veel benzine, of te weinig/te veel luct.

Ik heb hierbij alles nagelopen waarvan ik denk dat het aan kan liggen:
* carb (18mm) goed schoongemaakt.
* luchtfilter schoongemaakt.
* Gecheckt op eventuele valse lucht bij spruistuk/carb.
* Andere uitlaat geprobeerd
Daarnaast zit er een sproeier 82 in en deze sproeier(s) heb ik doorgeblazen etc.

Nou heb ik vanochtend de carb van mijn eigen scooter er uitgehaald (ook een chineesje dus zijn dezelfden) om te kijken of het aan de carb zelf ligt.
Mijn eigen scooter start altijd prima en geen problemen mee.
Nu heb ik dus mijn carb in zijn scooter gemonteerd (incl. elektrische choke), maar helaas geen resultaat.

Vervolgens heb ik mijn eigen carb weer teruggeplaatst in mijn scooter, maar nu heb ik ineens precies hetzelfde probleem als bij de scooter van mijn maat!
Hij start prima, maar zodra ik gas geef, smoort hij op één of andere manier? Nu zit ik dus ineens met 2 scooters die niet werken.

Wat mij wel opviel, is dat de scooter van mn maat niet echt een netjes ding is. De kabels zijn veelal met kroonsteentjes aan elkaar gezet. Zou het misschien kunnen dat de elektrische choke hierdoor kapot is geraakt o.i.d.?
Volgens mij werkt ie nog prima, maar kan het zijn dat ie van binnen is doorgebrand oid door de slechte bedrading, en zou dit het probleem kunnen veroorzaken of is er toch iets anders aan de hand?


* EDIT het valt mij nu wel op dat mijn eigen scooter wel goed start, alleen na 30 seconden valt hij terug in toeren en slaat hij weer uit??
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nooit kroonsteentje gebruiken in een kabelboom.. Liever gewoon solderen en een krimpkousje erover doen.. Of met krimp stekkers werken als het echt weer los moet kunnen.
 
Ik ga er binnenkort weer even mee aan de slag. Stom van me dat ik inderdaad eerst niet even een andere sproeier heb geprobeerd. Ik laat het nog even weten.
en @eurokit dat zou ik zelf ook nooit zo doen. Hij heeft deze scooter vorige week gekocht, en zo lag de bedrading erbij. Maar toch bedankt voor je feedback.
 
Hallo,

Ben ik weer na een lange tijd afwezigheid.
Ik heb nu sproeier 80 er in gedaan (zat een 85 in, vorige x niet goed kunnen lezen) maar helaas geen verschil. Daarnaast heb ik ook de kleppen opnieuw gesteld, maar helaas had dit ook geen resultaat.
Daarnaast heb ik ook het spruitstuk vervangen.
Heeft iemand nog ideeen?
 
Last edited:
Werking van de vlotter en vlotternaald Gecontroleerd?
Werking van vacuüm en vacuumkraantje Gecontroleerd?

Heeft je maatje geen rubberen brandstoftank die aan het vergaan is en zo de carburateur benzine toevoer Verstopt?
 
Dank voor jullie recties.
Sproeier 78 geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat.
Vacuumkraantje werkt naar mijn weten ook naar behoren. Ik heb zowel de vacuumslang als de benzineslang vervangen door een doorzichtige slang, en hij zuigt wel prima benzine aan. Ook is de carb vol met benzine als ik hem loshaal.
Vlotter ed zal ik nog even gan nakijken.
Carb heb ik helemaal schoo gemaakt, alleen het luchtfilter nog niet grondig. Wel heb ik geprobeerd zonder luchtfilter maar dit werkt ook niet.
Bougie heb ik ook al vervangen.
 
Inmiddels vlotter en vlotternaald ook vervangen, maar geen resultaat. Tevens andere bougie en bougiekabel geprobeerd en ook geen resultaat. Ik heb nu sproeier 88 geprobeerd, en daarmee reageert hij wel beter. Nog steeds kan ik het gashendel niet in 1x opendraaien, maar als ik er langzaam aan draai, komt ie wel op toeren. Ik probeer later een nog grotere sproeier, maar sproeier 88 is over het algemeen toch veel te groot voor deze scoot?
 
Gasnaald verstellen? Beetje rijker afstellen en dan sproeier 88 laten zitten als je daar wel langzaam weliswaar op toeren kunt komen. Gasnaald regelt het middengebied van je toeren. Is heel simpel te doen. Hopelijk is dat het.
 
Back
Top