Scooter slaat niet aan

Status
Not open for further replies.

Rinus73

New Member
Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum en kom direct met een probleem, excuses.
Mijn BTC Riva Lx (1.500 km) wil niet meer aanslaan.
-de killswitch staat in de de juiste stand.
-de zij standaard is ingeklapt.
-de bougie vonkt niet.
-bougiedop, kabel en bobine zijn vervangen.
-verlichting brandt niet bij contact aan. (ontsteking?).

Verder vond ik op het blok een los stekkertje en ik vraag me af of dit zo hoort. Het maakt voor het eerder genoemde probleem geen verschil of deze aangesloten is of niet.
Het gaat om het stekkertje met het blauwe stukje draad op de foto.

Ik hoop heel erg dat iemand mij hiermee verder kan en wil helpen, de scooter moet dagelijks gebruikt worden.

Vast bedankt voor jullie tijd!
 

Attachments

  • DSC_0058.JPG
    DSC_0058.JPG
    219.3 KB · Views: 30
Advertisement - register to remove this

Betreft dat stekkertje, die kabel gaat de carterkap in.. ( en ik weet haast zeker dat hij naar de pickup sensor gaat boven het koppelings huis)
Deze word normaal gesproken gebruikt om de scooter te begrenzen.. Want hiermee word het toerental van het koppelingshuis gemeten en bij geregeld via de cdi zodat de motor niet te hard gaat lopen.. Dus dat stekkertje kan er eigenlijk gewoon eraf laten als je hem ontgrenst wilt houden.


-verlichting brandt niet bij contact aan.

Deze zal normaal gesproken alleen aangaan als de motor loopt.. Het stroom systeem is gewoon AC wat er gebruikt word..

Alleen bij een DC systeem is het mogelijk zonder de motor te starten de verlichting aan te hebben... Voeding gaat dan via de accu, en niet meer via de stator.
 
Iedereen erg bedankt voor het meedenken. Alles geprobeerd, maar niets werkte. Toch maar naar de dealer gegaan, blijkt er een breuk in de kabelboom te zitten
 
Maak toch niet uit.. Zolang iemand het maar opgelost krijgt.. Zelf dan nog maanden moeten zoeken schiet dan ook niet op.

Overigens is het op een forum wat moeilijk te beantwoorden dan als je het probleem zelf goed kan waarnemen.. Dan is er ook wat meer over te zeggen..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top