Scooter slaat af wanneer ik teveek gas geef als ik erop zit

Geriescoot

New Member
Ik kan gewoon tot de toerenbegrenzer gas geven als hij op het bokje staat maar als ik erop ga zitten en ik geef gas rijd hij even goed en daarna slaat hij langzaam af hoe kan dit? Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

En klinkt het dan heel dof en hol als die af slaat?

Want dan is het vermoedelijk dat de vlotterbak niet vol zat blijft met brandstof. Doordat je er op zit knel je potentieel de brandstofleiding af.
 
En klinkt het dan heel dof en hol als die af slaat?

Want dan is het vermoedelijk dat de vlotterbak niet vol zat blijft met brandstof. Doordat je er op zit knel je potentieel de brandstofleiding af.
Nee alles qua benzine is helemaal goed hij heeft een nieuwe brandstof filter en slangen en elke keer ligt het hele filter vol dus ook flotterbak alleen af en toe wanneer ik wegrijdt nadat hij stationair heeft gelopen trekt hij mooi door en daarna zegt hij heel hard bwaaaaaaaa en daarna als ik gas loslaat loopt hij wel weer normaal stationair behalve als ik het gas openhoudt
Post automatically merged:

En klinkt het dan heel dof en hol als die af slaat?

Want dan is het vermoedelijk dat de vlotterbak niet vol zat blijft met brandstof. Doordat je er op zit knel je potentieel de brandstofleiding af.
Oh ja en hij klinkt een beetje hol
Post automatically merged:

Nee alles qua benzine is helemaal goed hij heeft een nieuwe brandstof filter en slangen en elke keer ligt het hele filter vol dus ook flotterbak alleen af en toe wanneer ik wegrijdt nadat hij stationair heeft gelopen trekt hij mooi door en daarna zegt hij heel hard bwaaaaaaaa en daarna als ik gas loslaat loopt hij wel weer normaal stationair behalve als ik het gas openhoudt
Post automatically merged:


Oh ja en hij klinkt een beetje hol
En klinkt het dan heel dof en hol als die af slaat?

Want dan is het vermoedelijk dat de vlotterbak niet vol zat blijft met brandstof. Doordat je er op zit knel je potentieel de brandstofleiding af.
Maar als ik hem 1 sproeier rijker doe heel dof juist
 
Kijk je vlotter/vlotternaald na en als je dan toch bezig bent, maak je carb. schoon.
Kijk je vlotter/vlotternaald na en als je dan toch bezig bent, maak je carb. schoon.
Ligt het niet aan de juiste jets in de carb doen? Want ik had eerst een grotere sproeier en toen ging het iets beter maar ik wordt steeds erg geërgerd door het feit dat hij van de grond op toeren kan komen en op de grond net boven 15% gas helemaal neerslaat
 
van de grond is geen maat voor belast werken.
je maakt je druk om de verkeerde dingen.
op de grond en met jou erop is hoe je test.
 
stel je vraag eens opnieuw en begin bij het begin: wat voor scooter en "setup" heb je.
Hallo, ik heb een standaard cpi oliver 50cc 2t scooter met een open luchtfilter, standaard cilinder, en is zojuist een leovince tt onder gekomen dus toen liep hij veel te arm waarschijnlijk door de nieuwe uitlaat (daarvoor liep hij ook al nooit lekker) maar ik kan hem niet juist afgesteld krijgen iemand ideeën?
 
Hallo, ik heb een standaard cpi oliver 50cc 2t scooter met een open luchtfilter, standaard cilinder, en is zojuist een leovince tt onder gekomen dus toen liep hij veel te arm waarschijnlijk door de nieuwe uitlaat (daarvoor liep hij ook al nooit lekker) maar ik kan hem niet juist afgesteld krijgen iemand ideeën?
Die imitatie blokken zijn wat lastig af te stellen. zeker met een niet originele carb. Originele carb met open luchtfilter werkt ook niet
 
open luchtfilter in de prullenbak, opnieuw proberen met standaard filter.
zonder een béétje vacuüm van een luchtfilter mengt je brandstof niet lekker met je lucht in een standaard 50 cc
open filter mag je pas aan gaan dènken vanaf 70 cc.
welke sproeiers heb je geprobeerd?
 
Die imitatie blokken zijn wat lastig af te stellen. zeker met een niet originele carb. Originele carb met open luchtfilter werkt ook niet
Wat raden jullie aan dan? Andere carb ofzoiets?
Post automatically merged:

open luchtfilter in de prullenbak, opnieuw proberen met standaard filter.
zonder een béétje vacuüm van een luchtfilter mengt je brandstof niet lekker met je lucht in een standaard 50 cc
open filter mag je pas aan gaan dènken vanaf 70 cc.
welke sproeiers heb je geprobeerd?
Ik ben van 60 tot 72 gegaan
En is goed ik zal het orginele luchtfilter erop zetten en de andere bewaren voor 70 cc want was ik wel van plan nog te doen
 
Last edited:
Back
Top