Scooter setup, 2 Takt piaggio zip.

Jochem987

New Member
Hallooooo,

Jochem hier, ben nieuw met scooters heb altijd schakel gereden. Nu heb ik een piaggio zip 2 Takt 2012 aangeschaft, erg leuk ding. Nu heb ik het blok compleet uit elkaar en wil ik onderdelen bestellen, daar is het probleem.

Ik wil een 70cc hebben met alles eromheen zo goed mogelijke kwaliteit zodat het niet snel kapot gaat en ik een mooie top snelheid kan bereiken. Kan iemand me helpen met het vertellen van wat ik allemaal precies moet aanschaffen voor dit.

Ik heb een zeer ruim budget van ongeveer 600 euro voor dit project. Van het budget gaat wel nieuwe remblokken, remkabel etc. af maar dan blijft er alsnog een mooi budget over.

bedankt voor je aandacht en hopelijk zijn er mensen die me verder willen helpen.

Jochem
 
Advertisement - register to remove this

600 euro is heel snel op. Een goede COMPLETE setup kost nou eenmaal geld.
Cilinder, krukas en lagers, vario, koppeling, carb, uitlaat, luchtfilter. Afstelmateriaal is meestal ook rond de 50 euro.

De vraag is echt wat je er mee wilt bereiken. Een daily of voor af en toe op te rijden? Snel of laagtoerige cilinder? Onopvallend of met terugloopuitlaat?

Verdiep je eens goed in dit en het forum hier is zoveel over te vinden.
 
600 euro is heel snel op. Een goede COMPLETE setup kost nou eenmaal geld.
Cilinder, krukas en lagers, vario, koppeling, carb, uitlaat, luchtfilter. Afstelmateriaal is meestal ook rond de 50 euro.

De vraag is echt wat je er mee wilt bereiken. Een daily of voor af en toe op te rijden? Snel of laagtoerige cilinder? Onopvallend of met terugloopuitlaat?

Verdiep je eens goed in dit en het forum hier is zoveel over te vinden.
Dankje voor de reactie,

Ik heb echter al zitten zoeken op dit forum en kan helaas weinig concreets vinden wat er nodig is. Was vergeten te melden ik heb al een Sito plus uitlaat, deze wil ik graag houden op mijn 70cc.
 
Dankje voor de reactie,

Ik heb echter al zitten zoeken op dit forum en kan helaas weinig concreets vinden wat er nodig is. Was vergeten te melden ik heb al een Sito plus uitlaat, deze wil ik graag houden op mijn 70cc.
Dan zou ik een dr70 nemen met een malossi vario. Dit kan met standaard krukas maar mocht je over willen naar een terugloop of snellere cilinder zou ik toch een volle wangen krukas van doppler nemen met nieuwe lagers. Niet heel duur en goede kwaliteit.
Carb. is nu 17.5mm en zal ik zo laten. Koppeling kan je deltaclutch nemen of iets soortgelijks
 
Zoals al eerder gezegd is 600 euro voor een 70cc motorblok niet heel ruim. Is een hoop geld maar snelle scooters kosten geld. Maar niets is onmogelijk natuurlijk, dus wat is in jou ogen een snel blok? En wil je perse een 70cc of misschien kom je al een heel eind in de buurt van je doel met een teruglopertje en een andere carb en misschien een variotje. Mocht je nou perse een 70cc willen kijk dan voor een gietijzer cilinderkit zoals een DR70, als je dan bezig bent kan ik je aanraden meteen een andere krukas te monteren en nieuwe lagers. Daar zou je dan een yasuni R bij kunnen pakken en misschien een 17.5mm carb. Ga je het zelf monteren of laat je het doen? Niet lullig bedoeld maar als ik je vraag zo lees zou ik het laten doen bij een bedrijf of misschien dat een maatje je een handje kan helpen. Je kan het ook doen zoals de koppige die nu dit verhaal typt, dan ben je zo nog een keer 300 euro kwijt omdat je het verkeerd monteerd en het nog voor het eind van de straat kapot is. Hoop dat je hier wat mee kan en anders horen we het wel


Succes
 
Dankje beide heren voor de vlotte reactie, ik heb gelukkig een vriend die dit goed in elkaar kan zetten, dus heb geen loonkosten om te betalen. Max een kratje bier :). Heb me beetje verdiept en mij lijkt het idd het beste een dr70 te nemen met een Rito krukas. Is dit een goede combo, met uiteraard nieuwe lagers etc. Ik hoor van zippie dat de carb al 17,5 is. Is dit standaard bij een 2 takt zip, anders moet ik die nog erbij kopen. Moet er iets gedaan worden met het membraam iets of kan dat allemaal onaangeraakt verder gaan met de nieuwe setup. Dus dan zou ik een dr70, (evt nieuwe carb), rito krukas, alle pakkingen en lagers, delta clutch, malossi vario set met witte veer. Zit ik dan ongeveer goed met het motorblok of mis ik dingen?

Jochem
 
Nee dan ben je al een heel eind. Membraan zou ik std laten maar de plaatjes wel vervangen voor carbon of fiber plaatjes.
Rollen zal je rond de 5.5gr in de buurt moeten zitten en drukveer geel of van malossi. Trekveren omega goud.

Kijk voor de zekerheid even op je carb de maat moet erop staan maar volgens mij is dit 17.5mm
Ik heb evt nog een gebruikte dellorto liggen
 
Nee dan ben je al een heel eind. Membraan zou ik std laten maar de plaatjes wel vervangen voor carbon of fiber plaatjes.
Rollen zal je rond de 5.5gr in de buurt moeten zitten en drukveer geel of van malossi. Trekveren omega goud.

Kijk voor de zekerheid even op je carb de maat moet erop staan maar volgens mij is dit 17.5mm
Ik heb evt nog een gebruikte dellorto liggen
Dankje voor de informatie, de carb is idd 17,5 wat erg fijn is. Dit scheelt weer een nieuwe aanschaffen, ik heb een lijst gemaakt op twee websites met alle onderdelen. Ik mis alleen de carbon plaatjes en een sproeier set dus plus minus 20 eu erbij optellen kom ik op 574 euro. Mis ik iets. Ik dacht zelf van niet. Helaas was de dr70 nergens op voorraad heb dus nu een malossi snel in mijn winkelwagen.
 

Attachments

  • 7B34A811-B521-41B0-9AC5-64C8A068D70F.png
    7B34A811-B521-41B0-9AC5-64C8A068D70F.png
    278.3 KB · Views: 43
  • 41F3143E-627E-47C8-B5A4-823CC146E6CA.png
    41F3143E-627E-47C8-B5A4-823CC146E6CA.png
    221.1 KB · Views: 42
  • 99AE4AB7-611E-4579-8EEE-84C90C20C68A.png
    99AE4AB7-611E-4579-8EEE-84C90C20C68A.png
    288.8 KB · Views: 40
  • 60E71C4E-02A4-4B0C-A5C7-1E8256605829.png
    60E71C4E-02A4-4B0C-A5C7-1E8256605829.png
    277.4 KB · Views: 37
  • 53FB1333-BF9E-4B29-A15B-173DDD650F9C.png
    53FB1333-BF9E-4B29-A15B-173DDD650F9C.png
    291.5 KB · Views: 37
  • 166CD3BB-079B-4363-B3C6-990A717F7609.png
    166CD3BB-079B-4363-B3C6-990A717F7609.png
    240.5 KB · Views: 40
Back
Top