scooter rijdt slecht

Nilz!

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn scooter. hij start vrij goed maar hij rijdt niet heel lekker. normaal haalt hij met moeite de 40 op teller maar soms dan heeft hij opeens een ingeving en trekt hij vrij snel door naar 55, waarna hij na 5 seconden weer terug zakt naar de 40:r.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? alles is standaard aan de scooter..
 
Advertisement - register to remove this

Het gaat om een tgb 303R..
en het probleem is er sinds er een nieuwe cilinder opzat (daarvoor ook al maar die cil was rot).. maar met die nieuwe cilinder is het wel een paar keer voor gekomen dat hij na een stuk rijden op top hij opeens steeds langzamer ging rijden en gewoon stopte (mijn zus reed er die tijd op dus ik weet niet hoe het precies zat).. klinkt als een warmdraaier, maar waarom zou hij af en toe goed en af en toe minder rijden?

Ps. sinds ik die scooter heb heb ik wel carb schoon gemaakt en vacuumkraantje vervangen door handkraantje.

niemand:O?

Wat me trouwens ook opviel is dat de zuiger zwart is.. zou hij versleten zijn?
 
Last edited by a moderator:
Ik gebruik AVIA Motersynth. is dit goed, slecht?
Wat ik ook merkte, de bougie kleurt tegen zwart (te rijk), maar als ik mijn hand voor de luchtinlaat loopt hij beter (te arm?).
 
slechte motorolie kan slechte verbranding als gevolg hebben , en met deze slechte verbranding blijft dus kool achter , maar behalve het kool is het ook zo dat de smering een stuk slechter is waardoor het materiaal sneller slijt , en zelfs kapot kan lopen.
 
Back
Top