Scooter rijdt slecht na vervangen cilinder

ik heb een yamaha aerox 2012 2 takt waarvan ik onlangs de cilinder heb vervangen voor een dr50.
Nu zit ik met het probleem dat mijn scooter voorheen 90 liep en heel goed optrok. Na het vervangen van de cilinder is de scooter enorm traag en tikt hij net de 40 aan.
Iemand enig idee?

Setup.
Dr50
Polini hi speed met 5 gram rollen
12 mm carb met sproeier 72.
Giannelli terugloop uitlaat.
 
Advertisement - register to remove this

DR50 is ook 0,0 sneller dan de standaard cilinder dus zou niet gek veel afstelwerk bij komen als je alles goed hebt gemonteerd.

De moertjes van de cilinderkop kruislings met een momentsleutel aangedraaid?
Alle pakkingen vervangen en goed gemonteerd? En als je dit toch gaat nakijken inderdaad zorgen dat de pijl op de zuiger naar je uitlaatpoort wijst.
 
DR50 is ook 0,0 sneller dan de standaard cilinder dus zou niet gek veel afstelwerk bij komen als je alles goed hebt gemonteerd.

De moertjes van de cilinderkop kruislings met een momentsleutel aangedraaid?
Alle pakkingen vervangen en goed gemonteerd? En als je dit toch gaat nakijken inderdaad zorgen dat de pijl op de zuiger naar je uitlaatpoort wijst.
heb net grotere en kleinere sproeiers geprobeert maar niets helpt echt
Heb je al naar het dikgedrukte gekeken?
Heb je werkelijk.
- Uitlaat gedemonteerd
- Cilinder gedemonteerd
- Nieuwe cilinder gemonteerd
- Uitlaat gemonteerd
- Eventueel KVS bijgevuld en ontlucht

En toen weer gaan rijden?
Of is er meer los geweest.
Ik zou iig de kop er even af halen en naar die zuiger kijken, wellicht de hele cilinder er weer even af.
 
Heb je al naar het dikgedrukte gekeken?
Heb je werkelijk.
- Uitlaat gedemonteerd
- Cilinder gedemonteerd
- Nieuwe cilinder gemonteerd
- Uitlaat gemonteerd
- Eventueel KVS bijgevuld en ontlucht

En toen weer gaan rijden?
Of is er meer los geweest.
Ik zou iig de kop er even af halen en naar die zuiger kijken, wellicht de hele cilinder er weer even af.
Precies wat jij zegt heb ik gedaan. De pijl wijst ook de goeie kant op. Kan de cilinder er binnekort wel weer afhalen maar natuurlijk liever niet kost me weer aardig wat tijd.
 
Duidelijk.
Ja het is bijna niet voor te stellen dat je een cilinder wijzigt met een vergelijkbare en de scooter 55% in topsnelheid zakt.
Zou nog even een andere bougie proberen en eventueel een extra massakabel aanleggen. (baat 't niet, dan schaadt t niet.)
Verder is het wellicht handig om te vermelden welke sproeiers je getest hebt.
En hoe de motor reageert, ik lees wat tussen de regels over stotteren, maar hoe is het toerenverloop etc.
Wellicht dat iemand dan nog helder inzicht kan bieden.

Ik vind het een mysterieus verhaal.
 
ik heb een yamaha aerox 2012 2 takt waarvan ik onlangs de cilinder heb vervangen voor een dr50.
Nu zit ik met het probleem dat mijn scooter voorheen 90 liep en heel goed optrok. Na het vervangen van de cilinder is de scooter enorm traag en tikt hij net de 40 aan.
Iemand enig idee?

Setup.
Dr50
Polini hi speed met 5 gram rollen
12 mm carb met sproeier 72.
Giannelli terugloop uitlaat.
Is die eigenlijk al ingereden? Of heb je hem vol open gejankt na monteren dat de zuigerveren nu zijn overleden ofzo.
 
Back
Top