Scooter rijdt niet lekker

djsmartboy

Well-Known Member
Voordat ik mijn vraag stel zal ik me eerst ff voorstellen
Ik ben Nicky ben 21 jaar kom uit arnhem en rij een benelli K2 AC.

Ik zal eerst mijn setup neer zetten en dan verhaaltje er bij zetten

Mijn setup

Cilinder : standaard 50cc

Vario : Polini

Vario rolletjes zijn nu : 5.8 gram (heb ook nog 7 gram liggen !!!)

koppeling: Malossi Fly Minarelli, SR Morini (net nieuw) (heb de witte veertjes die er normaal op zitten vervangen door groene)

V Snaar (net nieuw)

Drukveer: Geel

Caburateur: 12 mm

Sproeier: 74

Luchtfilter: Standaard (nieuw)

Uitlaat : Sito+ ( uitlaatprop is er uit )

Zover ik weet heb ik nu alles opgenoemd wat er op zit en vervangen is en voor de rest ik weet is de rest wat niet genoemd is standaard.

Het volgend probleem doet voor dat hij in begin redelijk optrekt en dan in eens inzakt en daarna heel langzaam naar de 50 (top snelheid) .
Maar als ik van een heiling afrij en gas er op hou ga ik naar de 60, 65 toe
en zolang ik niet hoef te stoppen ook die snelheid ook behoud.

Nu is mijn vraag wat is er verkeerd de setup of afstelling.
Ik moet er wel bij zeggen is dat ik niet veel ervaring heb met scooters dit is pas mijn eerste scooter waar ik aan knutsel maar weet wel hoe alle onderdelen heten zo.

Alvast bedankt

Nicky
 
Advertisement - register to remove this

als de scooter niet lekker rijdt = dat je afstelling...

koop een paar setjes rollen, trek en drukveren.

en ga testen, en kijk waar je uit komt...

je vertelt ook dat je 7 gram hebt liggen, maar 9 van de 10 x is dit gewoon niet goed en moet je het in het geheel zoeken..

dus opnieuw en beter afstellen, verdiep je daar anders eerst in, zo te lezen snap je er nog niet veel van....
 
zoals drank al aangaf, afstelling klopt niet.
Eigenlijks heeft drank rijder alles al gezegt.
Ga gewoon lekker afstellen.
d.w.z. Koop een paar sproeiers, druk verekn, rollen en trekveren.
Ik vind t.b.h op jouw set-up 74 wel heel klein in sproeier maat.
Ik rijd met alleen een technigas next verder volledig ontgrensde scooter en ik mij wordt al aangeraden dichter tegen de 90 aan.
Ik zit zelf op 84 btw, maar goed.
Gewoon wat gaan testen.
Moet goed komen.
btw, denk niet dat je 7 grams rolletjes nodig bent hoor, das wel heeeeel zwaar.
En 50 is een vrij lage top als je alles ontgrenst hebt met die setup.
Je zou rond de 60-65 echte km's moeten zitten (is ongv. 70-75 op je teller volgens mij)
Denk dat je in eerste instantie iets lichter moet in rollen en wat hoger in sproeier, qua trek/druk veer/veertjes heb ik geen flauw benul aangezien ik daar helemaal nada van af weet :$
Hoop dat het geholpe heeft
 
Ik heb het probleem gevonden ik heb wel wat grote spoeiers gekocht en zit nu op 80 maar rijd nog steeds niet beter ook al een witte drukveer er op gezet mocht ook niet helpen.Maar op gegeven moment naar veel lezen op internet viel mijn 1 ding op dat mijn carterkap heel vies was en ik dacht in eens zo van hoe kan dat nu komt geen benzine of olie of wat dan in de buurt. Dus ik had maar eens mijn vario aan de kant gedaan en starterskrans en toen zag ik dat er wat olie vlekje zat bij de keering en die is dus lek .Waardoor ik dus ook geen compressie hoe in mijn cilinder waar schijnlijk en toen ik verder dacht kon ik ook wel begrijpen waarom omdat ik namelijk ook een vast loper heb gehad dus lagers en keeringen zullen daar door ook wel een opdonder gehad hebben dus die ga ik van de week maar eens ff vervangen maar toch bedankt voor jullie tips

Greetz DS
 
Back
Top