Scooter rijdt niet harder dan 20km/per uur

Carlo Schoorl

New Member
Vrienden, een nieuw raadseltje hier:

Vorige week naar huis gereden en toen stopte de scooter ermee. Gaf gas, maar kwam niet vooruit. Het probleem; een kapotte V-snaar. Ik heb zelf de carburateur eraf gehaald en uiteindelijk nieuwe rolletjes en snaar erop gelegd. Alles weer aangesloten en nu rijdt die niet harder dan 20. Hij trekt even snel op als normaal, maar stopt bij de 20. Verder de uitlaat, cilinderkop etc. er allemaal niet afgehaald. Normaliter rijdt de scooter dik 50km. Zelf al een week aan gesleuteld, maar kom er niet uit. Iemand suggesties?

Znen Grande Retro
2005
12.000 km stand
 
Advertisement - register to remove this

Beide 5,5 gram. Ik ben de afgelopen week bezig geweest. CDI was aangesloten en moest losgekoppeld worden. Kan het zijn dat na een verandering in setup, de CDI anders afgesteld is? Als ik hem loskoppel trekt de scooter namelijk wel door.
 
Nee lijkt me stug, cdi zorgt voor stroomregeling staat vast ingesteld op bepaald aantal ampere of ohm. Kan wel zo zijn nu je een setup hebt die meer verbruikt dat je een andere cdi erin moet plaatsen die iets meer vermogen heeft.
 
Als je één Chinese retro scooter in bezit hebt ,dan liever originele onderdelen bestellen bij motowebshop.com goedkoop en de juiste onderdelen.
Post automatically merged:

Beide 5,5 gram. Ik ben de afgelopen week bezig geweest. CDI was aangesloten en moest losgekoppeld worden. Kan het zijn dat na een verandering in setup, de CDI anders afgesteld is? Als ik hem loskoppel trekt de scooter namelijk wel door.
Ja de cdi unit moet vervangen worden of indien mogelijk afgeregeld beter vervangen voor één nieuwe
 
Last edited:
Back
Top