Scooter rijdt de eerste 100 meter maar 10km/u

Ik heb hier een Peugeot new vivacity 2 takt die ik een beetje aan het afstellen ben. Maar ik heb een best wel irritante probleem: namelijk dat als ik hem start (met moeite) dan kom ik de eerste 100 meter amper opgang met 10km/u,, na ongeveer 100 meter loopt hij rechtstreeks door naar de 55kmu. Ook loopt hij dan niet stationair. Voor de rest loopt hij lekker op die eerste 100 meter na.
Het gaat hier om een new vivacity 2 takt met een nieuwe carburateur plus elektrische choke, nieuw membraam en een Polini high speed variateur. De rest is orgineel.

Advertisement - register to remove this

Bas

Administrator
Staff member
Je hebt daarna niet meer als je tot stilstand komt hij slecht optrekt?

En als je een stuk hebt gereden, zet hem dan uit en meteen weer aan, trekt hij dan goed op?

Als het alleen met koude motor is dan is het de choke.

Dat ga ik vanmiddag even controleren. Normaal gesproken als hij dan goed rijdt en ik kom tot stilstand dan trekt hij goed op. Tevens zit er een nieuwe choke op

Ja klopt, maar dit is wel heel erg. En als hij dan eenmaal warm is loopt hij soms prima stationair, en soms blijft hij vanzelf gassen terwijl de gasschuif helemaal dicht zit (hoe het werkt naar behoren)

miscchien je luchtschroef te ver naar buiten gedraaid, dan blijft die ook gassen terwijl je niks doet.
Probeer die op 1,5 slag te zetten. en als dat al zo is probeer dan kleinere sproeier en anders heb je ergens valse lucht.

miscchien je luchtschroef te ver naar buiten gedraaid, dan blijft die ook gassen terwijl je niks doet.
Probeer die op 1,5 slag te zetten. en als dat al zo is probeer dan kleinere sproeier en anders heb je ergens valse lucht.
Hij rijdt juist beter met de lucht schroef wat meer open. En als hij al even stil staat heeft die dat probleem weer dat die maar 10kmu gaat

Je hebt daarna niet meer als je tot stilstand komt hij slecht optrekt?

En als je een stuk hebt gereden, zet hem dan uit en meteen weer aan, trekt hij dan goed op?

Als het alleen met koude motor is dan is het de choke.
Hij heeft het ook als hij maar 5 minuutjes stil staat

Bas

Administrator
Staff member
Ligt waarschijnlijk dus aan de carburateur. Niet om lullig te doen, maar het prijsverschil komt ergens vandaan en vaak is de afwerking en de afwijkingen allemaal net wat slechter wat voor dit soort problemen kan zorgen.

Advertisement - register to remove this