Scooter rijdt axhteruit ????

Franskevincent

New Member
Nou jongens ben ik weer
Mijn peugot ludix had eerst een warmloper heb na die warmloper nu net een nieuwe cilinder eiro gezet en ja hoor hij loopt nu wilde ik net dus gaan rijden reed hij axhteruit wat kan dit zijn?? Hij rijd leterlijk achteruit !????


Setup
Sito
17.5 carb
En een Airsal t 6
 
Advertisement - register to remove this

Je scooter rijd achteruit omdat je geen aarde hebt. Onder je blok bij je start motor heb je een groene draad met een oog. Deze moet je even na gaan.

zonder startmotor of wanneer je blok geen aarde maakt gebeurd dit.
Post automatically merged:

Groene aarde draad onder je blok bij je startmotor even goed opnieuw aarde.
 
Je scooter rijd achteruit omdat je geen aarde hebt. Onder je blok bij je start motor heb je een groene draad met een oog. Deze moet je even na gaan.

zonder startmotor of wanneer je blok geen aarde maakt gebeurd dit.
Post automatically merged:

Groene aarde draad onder je blok bij je startmotor even goed opnieuw aarde.
zodra je geen aarde hebt werkt er niks. aarde(massa) gaat via het frame. zodra je die niet hebt heb je geen gesloten circuit.
Dit is onzin. als je een goede massa hebt werkt hij ook zonder startmotor. Zolang je massa maar klopt.
Je kan de halve boom weg knippen tot op de laatste CDI draden aan toe.Dus alles wat hij hebben moet om te lopen en dan doet hij het gewoon. Andersom lopen kan alleen als alles echt verkeerd om aangesloten is. dus massa word de plus en plus word massa. En dan electrisch starten(startmotor loopt verkeerd om)of je kickt hem verkeerd om(wat wederom niet kan daar de halve maan van de kickstart in de juiste richting geplaatst word). enige wat kan is dat er een te hoge compressie is waardoor de motor terug slaat(achteruit dus)en dan aanslaat of de ontsteking staat niet goed
 
Last edited:
Ik denk dat hij bedoelt te zeggen dat de massa vaak aangesloten is via de startmotor en dat wanneer je de startmotor verwijderd je geen of weinig massa hebt.
Verder heeft hij nog best gelijk, wanneer je slechte massa hebt is het niet ondenkbaar dat je scooter gaat hakken en stoten en niet van ze plek komt dan wel een zetje achteruit gaat.
 
Back
Top