Scooter rijdt axhteruit ????

Franskevincent

New Member
Nou jongens ben ik weer
Mijn peugot ludix had eerst een warmloper heb na die warmloper nu net een nieuwe cilinder eiro gezet en ja hoor hij loopt nu wilde ik net dus gaan rijden reed hij axhteruit wat kan dit zijn?? Hij rijd leterlijk achteruit !????


Setup
Sito
17.5 carb
En een Airsal t 6
 
Advertisement - register to remove this

yup, ontsteking heel erg van tijd.. is me ook één keer gelukt met een Kreidler. (stond ie te laat en sloeg ie terug na korte aanloop) bij jou kan je vliegwiel van tijd zijn door die warmloper, waarbij het vliegwiel abrupt gestopt werd.
 
Een standaard vliegwiel optijd zetten , kan niet missen , in je krukas uiteinde zit een uitsparing , daar valt het spietje in , ook wel half maantje genoemd.
In het vliegwiel zit een gleufje , dat past 1 op 1 op elkaar.
Bij een Rotor is het een ander verhaal , maar is hier niet het geval neem ik aan .
 
Wat ik net las een aanloop? Kan ik dat ook proberen
Nee
yup, ontsteking heel erg van tijd.. is me ook één keer gelukt met een Kreidler. (stond ie te laat en sloeg ie terug na korte aanloop) bij jou kan je vliegwiel van tijd zijn door die warmloper, waarbij het vliegwiel abrupt gestopt werd.
Dat lijkt me een sterk verhaal, maar ik sta er voor open.vliegwiel.jpg

Ben ook wel benieuwd tot in hoeverre er correcte massa is op deze scooter.
 
Wat ik net las een aanloop? Kan ik dat ook proberen
dat kan alleen als je een startkoppeling hebt, of gewoon een handbak met handbedienden koppeling.. mijn kreidler 3-bak indirect had dat en ouderwetse trappers om er ook mee te kunnen fietsen..:oops: die hingen normaal naar beneden (bijna op straat) en als je er 1 optilde kon je 'm aantrappen. die trappers had ik er af gehaald en gewoon stukken verwarmingsbuis op de as geschoven met fiets handvatten erop waren mijn hogere stepjes, starten deed ik door aan te duwen/-lopen. als je de ontsteking daarvan niet goed had staan en je liep een klein stukje en liet de koppeling heel snel en kort opkomen om 'm daarna weer in te knijpen sloeg ie terug en achteruit aan.
 
Back
Top