Scooter rijd weg na starten

Neos0592

Well-Known Member
Ik heb er net een sportstuurtje opgezet, maar nu als ik gas geef komt er niet genoeg spanning op de gaskabel en krijgt ie dus geen gas toegevoert.
Maar als ik 'm de kabel een beetje naar beneden trek of omhoog trek maakt ie in één keer vet veel toeren en rijd ie zo'n beetje weg.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er weer de juiste spanning opstaat?
Of -als de oorzaak is dat ie blijf hangen- hoe krijg ik het voor mekaar dat 'ie weer normaal doet?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien zit je kabel niet helemaal lekker bij de carburateur, of heb je hem niet goed gemonteerd.
Kijk de hele kabel eens langs, is even werk, maar je moet er wat voor over hebben ;)
 
Of je kabel nergens klem zit, en of dat schuine dingetje bij de carburateur er wel goed op zit. (weet de naam momenteel ff niet..) Maar die heeft bij mij ook wel eens los gezeten na demontage van de carburateur bijvoorbeeld, wat ervoor zorgde dat hij te strak zat, en/of klem kwam te zitten. ;)
 
In plaats van hier te posten had je nu allang gewoon die gaskabel los kunnen halen en kijken of hij dan wel soepel heen en weer gaat en vanzelf terugkomt. Er hoort ook een veer tussen de gasschuif en de bovenkant van de carb te zitten he, om je kabel heen, die niet weg kan ook niet bij demontage (niet vanzelf iig). Gewoon alles goed bekijken en loshalen en hermonteren en zien of het goed zit en of er wat mist.

De gaskabel draaien zou niet mogelijk -laat staan nodig- moeten zijn zonder beunpraktijken
 
Back
Top