Scooter rijd niet meer

Tygo038

New Member
Hallo,

Laatst viel mijn scooter tijdens het rijden ineens uit maar start en loopt nog wel maar maakt een raar geluid en rijd niet meer. Toen ben ik gaan kijken en van alles is los bij me koeling. Zou dit de reden kunnen zijn dat die niet meer rijd of zou dat komen door iets van bijvoorbeeld een warmlopen door te weinig koeling gehad te hebben. Ook de cilinderkoelkap is verschoven tegen me cilinder aan en lijkt aardig doorgebrand. Ik heb een zip 2t uit 2016 50cc met een sito plus, malossi multivar, 6.1 gram rollen en witte druk en trek veren. Weet iemand misschien wat een reden kan zijn?

Advertisement - register to remove this

it's_A_Lex

Don't blame the messenger
zou inderdaad een warmloper kunnen zijn.
haal de cilinderkop er af en maak er een foto van.
oen ben ik gaan kijken en van alles is los bij me koeling. Zou dit de reden kunnen zijn dat die niet meer rijd of zou dat komen door iets van bijvoorbeeld een warmlopen door te weinig koeling gehad te hebben. Ook de cilinderkoelkap is verschoven tegen me cilinder aan en lijkt aardig doorgebrand.
dit zou inderdaad de reden zijn, vooral als je lange stukken rijdt, dan wordt het boeltje warm

voor in de toekomst dit te voorkomen:
- nieuwe koelkappen monteren

nog wat informatie over je scooter zou fijn zijn:
- welke bougie zit er nu in?
- welke carburateur met welke sproeiers
- is de cilinder nog standaard en welke cilinderkop zit er op?

Tygo038

New Member
zou inderdaad een warmloper kunnen zijn.
haal de cilinderkop er af en maak er een foto van.

dit zou inderdaad de reden zijn, vooral als je lange stukken rijdt, dan wordt het boeltje warm

voor in de toekomst dit te voorkomen:
- nieuwe koelkappen monteren

nog wat informatie over je scooter zou fijn zijn:
- welke bougie zit er nu in?
- welke carburateur met welke sproeiers
- is de cilinder nog standaard en welke cilinderkop zit er op?
Voor zover ik weet is het gewoon een standaard bougie met standaard carb en cilinder. En er zit nu sproeier 78 op. En ik was inderdaad al een stukje onderweg toen die er mee stopte dus ga daarom ook uit van een warmloper.
Post automatically merged:

Zit de hele ophanging van het motorblok nog wel goed ? Subframe etc.
Heb ik allemaal nog niet goed naar gekeken eerlijk gezegd. Maar het lijkt dat alleen de volledige koeling loszit aangezien daar ook meerder schroeven uit zijn.