scooter rijd niet lekker

WKD

New Member
als ik met me vespa sprint rij dan voelt het dat naar rechts gaat en als ik zonder handen ga rijden dan leunt hij naar rechts kan iemand me helpen
 
Advertisement - register to remove this

Staat je voor en achterwiel in lijn , als het voorwiel recht staat . Kan zijn dat je ophangrubbers van het blok/ subframe , zijn uit gelubberd , en daardoor je wielen niet meer "sporen"
 
Staat je voor en achterwiel in lijn , als het voorwiel recht staat . Kan zijn dat je ophangrubbers van het blok/ subframe , zijn uit gelubberd , en daardoor je wielen niet meer "sporen"
hoe kan ik dat checken?
Post automatically merged:

Staat je voor en achterwiel in lijn , als het voorwiel recht staat . Kan zijn dat je ophangrubbers van het blok/ subframe , zijn uit gelubberd , en daardoor je wielen niet meer "sporen"
die spatbord lijkt ook scheef
 

Attachments

  • IMG_2622.jpeg
    IMG_2622.jpeg
    356.4 KB · Views: 21
die spatbord lijkt ook scheef
Dat spatbord kan ook scheef lijken te zitten , omdat je aan de linkerkant , die mono vork hebt zitten , waardoor je daardoor meer ruimte aan die kant moet hebben . Speling kun je voelen , als je er onder gaat liggen , met een schroevendraaier , en die als koevoet gebruiken , om te wrikken tussen je frame , en subframe . Ook kun je meestal aan je rubbers die in de bussen zit , wel zien of er iets loos is . Of de bus waar je bout doorheen zit , zit die uit de midden , dan is dat meestal el een indicatie , dat er iets niet goed zit . En komt je achterwiel scheef te staan t.o.v. het voorwiel.
Heb je geen speling , en je voorwiel staat scheef , zal dit aan de vork liggen , heeft de scooter al eens schade gehad ?
 
Dat spatbord kan ook scheef lijken te zitten , omdat je aan de linkerkant , die mono vork hebt zitten , waardoor je daardoor meer ruimte aan die kant moet hebben . Speling kun je voelen , als je er onder gaat liggen , met een schroevendraaier , en die als koevoet gebruiken , om te wrikken tussen je frame , en subframe . Ook kun je meestal aan je rubbers die in de bussen zit , wel zien of er iets loos is . Of de bus waar je bout doorheen zit , zit die uit de midden , dan is dat meestal el een indicatie , dat er iets niet goed zit . En komt je achterwiel scheef te staan t.o.v. het voorwiel.
Heb je geen speling , en je voorwiel staat scheef , zal dit aan de vork liggen , heeft de scooter al eens schade gehad ?
ik was alleen 1x keer gevallen met de scooter maar was geen harde val ofzo ik reed ongeveer 10 km
 
De plaatsen waar het motorblok aan het frame/ subframe hangt , d.m.v. rubber silent blocks . Hangt het blok / subframe scheef , staat ook je achterwiel scheef .
 
dit?
Post automatically merged:

dit
 

Attachments

  • IMG_2639.jpeg
    IMG_2639.jpeg
    152.4 KB · Views: 13
  • IMG_2640.jpeg
    IMG_2640.jpeg
    114.7 KB · Views: 12
Ja dit zijn de silent block 's , bouten horen in het midden te zitten , zit er ook een subframe onder , waar aan de ene kant het blok , en aan de andere kant het frame zit , zitten hier ook van die blocks in . Zitten alle bouten mooi in het midden , en voelje geen speling , zou je de mono vork na moeten kijken .
 
Ja dit zijn de silent block 's , bouten horen in het midden te zitten , zit er ook een subframe onder , waar aan de ene kant het blok , en aan de andere kant het frame zit , zitten hier ook van die blocks in . Zitten alle bouten mooi in het midden , en voelje geen speling , zou je de mono vork na moeten kijken .
nee alles is gewoon netjes
Post automatically merged:

kan het aan de achterveer liggen?
 
ik was alleen 1x keer gevallen met de scooter maar was geen harde val ofzo ik reed ongeveer 10 km
Hoe was het rijgedrag voor die val ? Had je deze moeilijkheden toen ook al .
kan het aan de achterveer liggen?
lijkt me dat je dan eerder problemen met het inveren zou krijgen (stoten ), niet met het in spoor lopen van de wielen , het recht staan van het achterwiel , welk aan het blok vastzit , wordt begrensd door de rubbers . Je zou nog eens kunnen proberen , om het achterwiel precies verticaal te zetten , voorwiel recht , en dan deze ook meten ( waterpas)
 
Begrijp niet waarom mensen hier met technische oplossingen komen terwijl OP aangeeft 0 verstand ervan te hebben. Breng hem in dat geval gewoon naar een scooterzaak, hier schiet niemand wat mee op.
 
terwijl OP aangeeft 0 verstand ervan te hebben.
Er staat nergens dat @WKD 0 verstand heeft van scooters , dat hij eerst zelf wil kijken , en dat ook doet , vind ik , alleen maar het helpen waard , goed van hem , en daar is dit forum toch voor ? . Er zijn zat vragen waar de steller ervan een pasklaar antwoord op verwacht , zonder achter het scherm vandaan te komen , of moeite te doen .
 
Dit lijkt mij juist om van het forum (de mensen ) te leren.
Als je niks weet en je vraagt ook niks kom je ook niks te weten.
Niemand is met parate kennis geboren.
Ook ik heb best veel aan het forum gehad omdat ik ook niet alles wist.

Nu ben ik een alwetend orakel :tearsofjoy::tearsofjoy::fearscream::sunglasses:
 
Er staat nergens dat @WKD 0 verstand heeft van scooters , dat hij eerst zelf wil kijken , en dat ook doet , vind ik , alleen maar het helpen waard , goed van hem , en daar is dit forum toch voor ? . Er zijn zat vragen waar de steller ervan een pasklaar antwoord op verwacht , zonder achter het scherm vandaan te komen , of moeite te doen .
Quote van OP
"waar precies dit is me eerste scooter dus ik weer helemaal niks van"


"Ja dit zijn de silent block 's , bouten horen in het midden te zitten , zit er ook een subframe onder , waar aan de ene kant het blok , en aan de andere kant het frame zit , zitten hier ook van die blocks in . Zitten alle bouten mooi in het midden , en voelje geen speling , zou je de mono vork na moeten kijken "

zou ik met 0 verstand ivbm veiligheid dit toch even door een monteur laten nakijken, al hebben jullie gelijk, antwoorden kan geen kwaad. :cool:
 
Last edited:
Ja zie het , overheen gelezen , maar dan nog , blijf ik erbij om te helpen , precies om de reden die @Pimo00 , ook aan geeft . Al ben ik nog steeds niet een alwetend orakel , en leer hier ook nog dingen bij .
 
Ja zie het , overheen gelezen , maar dan nog , blijf ik erbij om te helpen , precies om de reden die @Pimo00 , ook aan geeft . Al ben ik nog steeds niet een alwetend orakel , en leer hier ook nog dingen bij .
Kan je uiteraard niks kwalijk nemen en je hulp word vast gewaardeerd , zou dit in de mom van veiligheid toch even door iemand met kennis laten doen dingen die te maken hebben met sturen / ophanging haha (heb mijn eerdere reactie iets aangepast weet niet of je dat gelezen had)
 
Ja zie het , overheen gelezen , maar dan nog , blijf ik erbij om te helpen , precies om de reden die @Pimo00 , ook aan geeft . Al ben ik nog steeds niet een alwetend orakel , en leer hier ook nog dingen bij .
Uiteraard weet ik nu alles. (ahum ,kuch,kuch) :tearsofjoy:
Hoe kan het ook anders met zo'n forum.
Post automatically merged:

Ik ben niet arrogant.
Mijn manier is gewoon beter. :tearsofjoy: :tearsofjoy:
 
Begrijp niet waarom mensen hier met technische oplossingen komen terwijl OP aangeeft 0 verstand ervan te hebben. Breng hem in dat geval gewoon naar een scooterzaak, hier schiet niemand wat mee op.
Alsof die hem netjes repareren.
Kost klauwen met geld en ze maken je van alles wijs.
 
Back
Top