Scooter rijd ineens 50

Riks800

New Member
Hoi allemaal
ik heb een zip 4t 50cc
hij liep 70 prima niks aan de hand
toen begon die slecht te lopen haperen etc
heb hem toen naar een scooterzaak gebracht
kreeg hem terug en liep 50 heb er net 6.1g rolletjes in gezet en loopt nu nog steeds 50
en weet zelf niks meer.

weet iemand waar het probleem ligt?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik ken de Piaggio Zip zelf niet, maar flink wat scooters hebben een plaatje onder de vario zodat ie niet te ver omhoog kan komen zodat de v-snaar er niet afloopt bij een te hoog toerental, zoals de Peugeot Vivacity. Heb al flink wat scooters gehad maar nog geen Zip..

hebben ze de CDI niet vervangen dan ?
Zou ik toch eens navragen dan bij die scooterzaak, garages doen vaak zat van die flauwe dingen, daarom doe ik altijd alles zelf.
 
Ik ken de Piaggio Zip zelf niet, maar flink wat scooters hebben een plaatje onder de vario zodat ie niet te ver omhoog kan komen zodat de v-snaar er niet afloopt bij een te hoog toerental, zoals de Peugeot Vivacity. Heb al flink wat scooters gehad maar nog geen Zip..

hebben ze de CDI niet vervangen dan ?
Zou ik toch eens navragen dan bij die scooterzaak, garages doen vaak zat van die flauwe dingen, daarom doe ik altijd alles zelf.
Heb gekeken geen plaatje gevonden en oude cdi zit er nog in
Post automatically merged:

merk nu ook dat mijn achterwiel heel snel draait als ik hem stationer laat lopen
 
Last edited:
Dan hebben ze de kleppen niet goed gesteld, waarschijnlijk te strak zodat de kleppen niet perfect afsluiten, dan wordt ie ook lui als ie warm is en kan je ook niet doortrekken.
kan je ze nog beter iets te los zetten, dan tikt ie wel wat harder maar rijdt ie in ieder geval prima omdat ie geen compressieverlies heeft.
Post automatically merged:

Ik zou gewoon teruggaan en zeggen dat ze de kleppen niet goed gesteld hebben.
Als ie hoog stationair draait moet je gewoon de stationairschroef bij je luchtschuif iets terugdraaien (tegen de klok in), wel doen als ie warm is pas, als ie koud is loopt ie altijd sneller omdat de choke nog niet volop uitgedrukt is.
 
ze doen niet eens WAAR je ze voor betaald... laat staan dat ze dingen gratis doen waar niet om gevraagd is....
Het kan dat een snelle CDI tweedehands meer oplevert dan een oude standaard CDI die ze nog hebben liggen, dan wisselen ze hem ff om om wat extra te verdienen, je weet hoe dat gaat bij garages en scooterboeren. Een maat van me had zijn auto weggebracht voor een beurt, nieuwe filters etc, en had overal een kleine kras op de overgangen gezet zodat ie kon zien of het vervangen was, garage rekent een nieuw oliefilter en luchtfilter en de buitenkant was alleen maar schoongemaakt, maar de krasjes zaten nog exact uitgelijnd..

makkelijk centjes scoren zo, even een doekje erover en klaar..
 
Back
Top