scooter rijd afentoe achteruit

iker

Well-Known Member
hoii ik heb een vraag

weet iemand waardoor mijn scoot af en toe naar achter rijd als ik hem net heb gestart??

het gaat hier om een minarelli horizontaal

ik kick hem aan en rijd dan achteruit als ik gas geef maar als ik hem daarna uit zet en meteen weer aan kick doet ie het weer gewoon.

groeten iker
 
Advertisement - register to remove this

ja echt jo kan het daar aan liggen?

maar om achteruit te rijden moet je krukas toch de andere kant op daaien?


oke ik denk dan een massa probleem aan gezien mijn olie sensor ook een massa probleem heeft.

zou et er ook aan kunnen lichen dat er geen accu in zit? waardoor mijn massa ook niet optimaal is.

ga van de week ff alles uitelkaar halen en meteen een nieuwe spie kopen uit voor zorg

aangezien deze scoot zo erg versleutelt is met een net word. kom de gekste dingen tegen.

tnks
 
Dan zou je even moeten kijken of het vliegwiel nog goed op de krukas zit.
Als je achteruit rijd, draait alles anders om (krukas,overbrenging)
 
ja nee dat snap ik maar als je kick douw je natuurlijk je krukas de goede kant op zodat je voor uit rijd inplaats van achter uit.

maar ach maakt niet uit. heb ik nog meer te doen aan de scoot.
 
Ja maar als jou ontsteking te vroeg staat dan verbrand het mengsel al voor de zuiger op het bdp is wat ervoor zorgt dat de zuiger meteen weer omlaag gaat. Zonder dat de krukas helemaal rond is geweest zegmaar
 
lijk mij dan ook loogies dat mijn scoot erg wisselvallig presteerd
zo rijd hij 70 en dan weer 60
met stationair ook dan loopt ie goed dan weer super hoog en dan weer erg kut.

aangezien mijn ontsteking verdraad of is dit weer een geval van goed afstellen en klaar?

oja nog 1 vraag het blok is lc mina horizontaal kan ik dat grote huis waar het pompje op zit er los maken zonder dat er koolvloeistof uit komt?
 
kan ook een heel ander defect zijn , zoals een kapotte CDI oid..

je kunt natuurlijk wel eerst even kijken of de onsteking wel vast zit.
 
oke super bedankt voor jullie antwoorden.

moet heel de scoot toch ook na lopen was echt een krot en ben hem nu stukje bij beetje op te lappen zo is de afstelling van drukveer trekveertjes en rollen ook slecht en proeier is naar mijn idee ook niet goed maar wil eerst zorgen dat ontsteking goed is anders kan ik de rest ook niet goed afstellen.
 
heb gister ontsteking gecontroleerd de spie is nog goed.

maar nu het volgende! heb hem in elkaar gezet en hij deed het ik heb hem daarna weer ff uit elkaar gehad want wou hem afstellen ( MVT ontsteking) dat ging achter af dus niet, maar nu geeft ie geen vonk meer de licht spoel geeft wel stroom tijdens het kicken. hoe moet ik de ontstekings spoel door meten? om te kijken of hij wel stroom geeft.

en nog een vraag hoe ziet een originele cdi er uit want zit bij mij geen mvt cdi bij volgens mij.
 
heb een 2de hands ontsteking gekocht compleet en hij doet het weer super alleen nu de rest afstellen

de oude ontsteking was zoon bende er zat een spoel en een vliegwiel op van MVT en een orginle bobine en cdi. hij reed hier wel mee maar erg raar zie hier boven.

bedankt allen voor jullie reacties

groeten iker
 
Back
Top