Scooter produceert veel geluid

Szuredd

New Member
Goedendag Heren,

Heb onlangs mijn uitlaat van m’n scooter vervangen (oude was behoorlijk geroest en had mogelijk ergens een gaatje waardoor hij veel geluid produceerde.

Nu heb ik een gelijkwaardige uitlaat eronder gezet met precies dezelfde afmeting en uitstraling, maar voor mijn gevoel produceert hij nog steeds best veel geluid.

Heeft iemand een idee, dit geluid te dempen?

Of ligt het probleem heel ergens anders, ben geen scooter genie, als dit dom overkomt alvast mijn excuses!

Scooter:
Kymco Agility 50
Type: CK50QT-5
25 km/h
Uitlaat: Universeel GY6 / 4 takt uitlaat
 

Attachments

  • 5F69D6A3-B968-4D13-830F-156392521747.jpeg
    5F69D6A3-B968-4D13-830F-156392521747.jpeg
    131.2 KB · Views: 2
Advertisement - register to remove this

Ik heb dit een keer gehad met mijn Kymco Like 125cc.
Ik reed op een rijksweg en plots begon de scooter een geluid te maken alsof de uitlaat was losgeschoten.
Het was donker en ik kon eigenlijk niks ontdekken, toen maar voorzichtig naar huis gereden.
Later bleek een slang te zijn losgeschoten van mijn SLS systeem, wellicht is dit bij jouw ook het probleem.
 
Monteer sowieso een nieuwe uitlaat pakking. Deze kan er best prachtig uitzien maar als hij te plat wordt, werkt ie niet meer goed. Hij komt dan niet meer boven het "randje" uit.
 
Goedendag Heren,

Heb onlangs mijn uitlaat van m’n scooter vervangen (oude was behoorlijk geroest en had mogelijk ergens een gaatje waardoor hij veel geluid produceerde.
Goedendag Heren,

Heb onlangs mijn uitlaat van m’n scooter vervangen (oude was behoorlijk geroest en had mogelijk ergens een gaatje waardoor hij veel geluid produceerde.

Nu heb ik een gelijkwaardige uitlaat eronder gezet met precies dezelfde afmeting en uitstraling, maar voor mijn gevoel produceert hij nog steeds best veel geluid.

Heeft iemand een idee, dit geluid te dempen?

Of ligt het probleem heel ergens anders, ben geen scooter genie, als dit dom overkomt alvast mijn excuses!

Scooter:
Kymco Agility 50
Type: CK50QT-5
25 km/h
Uitlaat: Universeel GY6 / 4 takt uitlaat

Nu heb ik een gelijkwaardige uitlaat eronder gezet met precies dezelfde afmeting en uitstraling, maar voor mijn gevoel produceert hij nog steeds best veel geluid.

Heeft iemand een idee, dit geluid te dempen?

Of ligt het probleem heel ergens anders, ben geen scooter genie, als dit dom overkomt alvast mijn excuses!

Scooter:
Kymco Agility 50
Type: CK50QT-5
25 km/h
Uitlaat: Universeel GY6 / 4 takt uitlaat

Wat voor geluid bedoel je? Het kan namelijk van alles zijn hoe je het op dit moment beschrijft. Ik had een versleten koppeling en dat maakte me ook een hoop herrie. Heb je het idee dat dit geluid van de uitlaat komt? Of is het een ander geluid bijvoorbeeld iets wat trild in de scooter door de motor. Of een soort van “ijzer” geluid (dat kunnen de kleppen zijn).
 
Back
Top