scooter probleem... help gezocht

aaron010

Well-Known Member
hey, allemaal!!

ik heb een originele mbk ovetto en heb de varioring er pas uit gehaald.
in begin reed ie heel goed...
maar nu... na 2 dagen valt hij dood als ik volgas geef, als ik dan gas minder gaat ie wel...
heel soms kan ik volgas aanhouden maar dan komt hij echt niet meer op snelheid, scheelt zeker 20km/u...

heb de carbu willen afstellen(was aan geprutst door vorige eignaar)
maar krijg het beste resultaat als de stationair schroef er bijna uitvallend.....
iemand ervaring?? :s
hij start anders wel goed, wel alleen als ik gas beetje opendraai door stand van stationair schroef....


ben het nu ff beu, en zou nieuw setupje willen voor dagelijks naar het werk te rijden.

ik dacht aan een.

DR 50cc cilinder
race vario malossie
koppeling stage 6 107mm????(is dit juist maat origineel?:s)
uitlaat yasuni r
dell orto 17.5

origineel koppelingshuis
origineel cilinderkop
origineel krukas (must)
origineel luchtfilter?

zou dan ook set van gewichten,drukveren,trekveertjes en sproeiers bij nemen of is dit niet nodig ?
iemand ideeen voor op men bestellijstje? alles is welkom :)) volledig nieuwe setups ook maar in prijsklasse rond €350
en hoop dat daarmee dan ook de problemen opgelost zullen zijn...


iemand ideeen???
ideeen voor setup 50cc onder de 400 Euro super welkom!!


greeeeeeeeeeeeeeetz,
 
Advertisement - register to remove this

vanaf dat je je gas hendel meer dan 75% opendraait krijg je alleen nog maar extra lucht binnen en geen benzine, je kan proberen de luchtschroef ietsjes dichter te zetten (halve slag uitdraaien dus) en dan eens proberen

anders voor een grotere benzine toevoer zorgen bij volgas rijden door een iets grotere sproeier te steken
 
luchtstelchroef moet je niet mee lopen klooien , gewoon op 1,5 slag zetten en met je tengels vanaf blijven ...

duiken_ok.jpg
 
ik zou ook andere sproeier erin zetten, gewoon ff proberen, luchtstelschroef niet aankomen, als je compleet nieuwe setup erop wil zetten kost je best veel geld, en als je dat dan uiteindelijk wel doet, dan moet je wel de trekveertjes, drukveren en rollen erbij doen, zou ik wel doen temminste
 
nu heb ik er wel 17.5 carbu met sproeier 74 en p1 vario ondergestoken
yasuni r zal hier morgen toekomen :)
voor de rest origineel
welke drukveer, rollen, drukveer raden jullie aan?

heb gele drukveer malossie liggen maar hier wacht ik best mee waarschijnlijk??
 
ik heb witte drukveer van malossie is opzich al sterk genoeg, maar gele is beter voor de yasuni r, rollen zou ik niet al te zwaar nemen, rode trekveren erbij op moet mooie combinatie zijn;) hoop dat je nou iets verder kan
 
kan zowel 105 als 107mm zijn. Verder heeft een torque driver niks met 107 of 105mm te maken, dit is namelijk de maat waarvoor koppelings huizen gemaakt zijn.

Maar een torque driver is ook zonde van het geld op jouw setup.
 
Back
Top