Scooter powerverlies

jopdeweerd

New Member
Ik heb 2/3 maanden geleden een Peugeot Speedfight 2 L/C gekocht.

Nu rijd ie 95 op de teller en heb ik er niet super veel problemen aan.
Ik merk de afgelopen tijd dat ie moeilijk kickstart( elektrische start deed het sws niet, is niet hinderlijk maar als iemand het probleem weet?).
Zeker als ie koud is heeft ie er moeite mee. Als ie dan eenmaal aanstaat moet ik uit kijken dat ie niet gelijk uitvalt. Hoe kan dit?

Nu reed ik naar school en terug. +- 20 km
Op de terug weg reed ik ong 50 en toen leek ie in zijn neutraal te schieten. Geeft wel gas maar ga niet vooruit.
Ik heb echt geen flauw idee wat dit kan zijn. Kan iemand mij helpen?

Elektrische start: hij draait wel en heeft power maar lijkt net alsof ie koud is en dan niet aanslaat. Accu heb ik al vervangen.

Kan iemand mij helpen?

Gaat om een Peugeot Speedfight 2 watergekoeld uit 2005 met 28k km op de teller.
 
Advertisement - register to remove this

Vanuit gaand dat dit een 2ehandse scooter is met 28K op de teller staat. En vermoed dat het ding erg weinig onderhoud hebben gehad. (wetende dat peugeot best wel lang door kan rijden zonder die onderhoud)

Ga ik er vanuit dat de zuigerveren nooit vervangen zijn geweest. En dat je op zit moment nog de 1ste montage eronder hebt zitten.
Dan zijn die bij 28K gewoon aan vervanging toe.. Je merkt dan ook dat stationair ook niet meer goed wil lopen (vaak uitvallen)

Zou zelf de cilinder eraf nemen, bekijken.. En aan de hand daarvan (mits de cilinder er nog goed eruit ziet gewoon een nieuw setje zuigerveren plaatsen. Let er ook even op of dat de zuiger geen onaangename krassen aan de buitenkant heeft zitten.

Overigens de cilinder zelf kan best nog wel lang door.. Als je de originele fabrieks cilinder hebt, dan is de cilinderwand voorzien van een nikasyl laagje wat heel hard is en amper slecht. De zuigerveren zullen dan er eerder door zijn.
 
Nu reed ik naar school en terug. +- 20 km
Op de terug weg reed ik ong 50 en toen leek ie in zijn neutraal te schieten. Geeft wel gas maar ga niet vooruit.
Ik heb echt geen flauw idee wat dit kan zijn. Kan iemand mij helpen?
Dit klinkt als een geknapte snaar. Kan te maken hebben met het mogelijke achterstallige onderhoud
 
Back
Top