scooter ploft na nieuwe cilinder..

Ice project

Well-Known Member
hallo

zit met het volgende probleem
gister heb ik mn cilinder vervangen en gister reed hij ook gewoon normaal(met inrijden) en nu rijdt ie ook normaal maar als ik fftjes stilsta bij stoplicht en daarna gewoon normaal op wil trekken lijkt t of tie verzuipt kom er af en toe een plof uit de uitlaat en hij komt niet vooruit maar als j af en toe gas loslaat en weer gas geeft en dat paar keer herhaalt doet hij gewoon normaal.. bougie kleur is vettig omdat ik extra olie had gezet en hij rijdt op mengsmering zou t evt. komen door de regen? maar dan hoort hij sowieso niet raar te doen... tog?

afstelling was goed met deze cilinder en na m gehoond te hebben niks gedaan aan de afstelling zou t misschien komen door sproeier er zit nu 72 in..

het is een speedfight 2 LC met set-up

polini 50 snel
hebo vario
4 gram rollers
sproeier 72
leovince tt uitlaat

bvd
 
Advertisement - register to remove this

probeer eens 2 maten grotere sproeier en kijk wat ie dan doet , en een nieuwe bougie..

het kan ook door de bougiedop komen , als deze recht in de straal water van de band zit vind ik het niet gek , origineel zit daar ook een kapje wat het water van de bougie weg houdt.
 
probeer eens 2 maten grotere sproeier en kijk wat ie dan doet , en een nieuwe bougie..

het kan ook door de bougiedop komen , als deze recht in de straal water van de band zit vind ik het niet gek , origineel zit daar ook een kapje wat het water van de bougie weg houdt.

ok zal der binnenkort naar kijken! bedankt vrr de reactie..
en nog iets..

en nog iets als k m net start nadat hij een paar uur heeft stilgestaan dan maakt hij veel toeren dan normaal, terwijl hij stationair loopt en als ik fftjes gas geeft trekt hij in een keer(hij pakt m gelijk op) na een paar minuten is t toerental weer normaal en als ik rij voorbij de 30 en dan gas loslaat blijft hij beetje die toeren maken en onder de 30 komt ie weer op stationair..
en vanaf stilstand wegrijden bij bijv. een stoplicht gaat heel moeizaam af en toe een plof en soms pakt hij m gelijk na de oude bougie erin te hebben gedaan plofte hij niet/Nauwelijks tijdens het optrekken hij maakt ook veel meer lawaai en knettert veel meer dan voor de hoonbeurt weet niet of dat ermee te maken heeft..

bvd
 
Last edited:
valse lucht of een te arm mengsel meestal..
heb mn blok gespleten toen ik alles ging vervangen en daarna overal nieuwe pakkingen gezet.. ook in carterhelft papieren pakkin..
wat me wel op viel is dat de rubber ringetjes van de cilinderkop beetje klein waren mrr dacht dat t zo hoorde dus met beetje vaseline vast laten plakken en kop erop geschroefd.. zou t daaraan liggen?
 
als ie daar lekt zal er hoogstens wat KVS lekken , verder niet.

ahaa ok..

zit nog steeds met een probleemm.. sproeier 80 derin beetje afgesteld gister op warme motor reed perfect. dag erna motor gestart rijdt gaar houd soms in knettert onregelmatig pas op hoge toeren klinkt t normaal als volgas geeft knettert eerst heel veel en daarna weer normaal.. mn scoot rijdt op mengsmering en olielampje brand gewoon heel de tijd maar als terwijl ik stilsta ik volgas geef dan knippert die olielampje beetje (zit goed vast in kmteller) en als ik normaal rijdt zondar gas te geven precies hetzelfde effect. geef ik volgas bij gebeurt t ook pas na de 30 is t weer normaal (dat lampje en de toeren)
weet iemand wat het is?? en hij blijft ook in toeren lopen makt niks uit wat je doet...
 
beter zorg je even dat je gewoon een oliepomp kan aansluiten , mengsmering is niks waard op jouw setup en dat geeft ook vaak problemen.


kan ook in combinatie zijn met een te grote sproeier.
 
@ Ice project: Je olietank is zeker leeg? Ik zou me van dat lampje niks aantrekken, bij mij knippert het lampje afentoe ook, gewoon lampje eruit halen<] .

beter zorg je even dat je gewoon een oliepomp kan aansluiten , mengsmering is niks waard op jouw setup en dat geeft ook vaak problemen.
Mja, meningen verschillen, ik heb er iig geen problemen mee op m'n "std" NRG, zou ook niet weten waar die problemen door zouden kunnen komen als je de boel goed afsluit en de juiste mengverhouding hebt (Rijd zelf op ~1:40-50, 100-125ml op 5 liter).
 
een std pomp geeft minder dan 1:50...

op mengsmering rijden met een scooter is gewoon kloten en daarvoor is ie ook niet bedoeld , de kanaaltjes die ik de scooter zitten etc. tellen ook mee.

normaal gesproken komt de olie ook niet door de sproeier , hierdoor krijg je ook een ander effect...

het zijn de kleine dingetjes die met elkaar een boel kunnen veroorzaken.

als je geen mengsmering nodig bent zou ik het ook niet doen..
 
een std pomp geeft minder dan 1:50...

op mengsmering rijden met een scooter is gewoon kloten en daarvoor is ie ook niet bedoeld , de kanaaltjes die ik de scooter zitten etc. tellen ook mee.

normaal gesproken komt de olie ook niet door de sproeier , hierdoor krijg je ook een ander effect...

het zijn de kleine dingetjes die met elkaar een boel kunnen veroorzaken.

als je geen mengsmering nodig bent zou ik het ook niet doen..


olie pomp stuk vandaar.. maar over de olielampje af en toe gaat tie gewoon uit het is niet bij hobbeltjes enzo maar echt vaag als j volgas geeft terwijl je stilstaat wordt ie beetje wzig als j gasloslaat gaat ie bijna uit en de ontsteking klinkt beetje vaag heeel harde knetters (nee niet uitlaat geluid) komt wel uit de uitlaat mrr dit heb ik nog nooit gehad.. en als ik ff stilsta met motor aan geef ik volgas trekt hij niet gelijk eerst beetje raar stotteren dan pas.. en af en toe rijdt hij gewooon goed en f en toe weer niet zou het misschien aan mn bobine of ontsteking liggen??
 
olie pomp stuk vandaar.. maar over de olielampje af en toe gaat tie gewoon uit het is niet bij hobbeltjes enzo maar echt vaag als j volgas geeft terwijl je stilstaat wordt ie beetje wzig als j gasloslaat gaat ie bijna uit en de ontsteking klinkt beetje vaag heeel harde knetters (nee niet uitlaat geluid) komt wel uit de uitlaat mrr dit heb ik nog nooit gehad.. en als ik ff stilsta met motor aan geef ik volgas trekt hij niet gelijk eerst beetje raar stotteren dan pas.. en af en toe rijdt hij gewooon goed en f en toe weer niet zou het misschien aan mn bobine of ontsteking liggen??

niemand?????
 
Back
Top