Scooter 'Piaggo fly' blijft hangen?

Marco90

New Member
Beste allen,

Mijn Piaggio Fly 4T blokkeert soms of iets in die richting. Ik rij bijvoorbeeld 's ochtends normaal weg dan na 2 minuten gaat die langzamer en langzamer en soms schiet die dan weer in eens door en rijdt die weer vol gas.
Je hoort/voelt ook een soort tik dan in de scooter. Als ik stil ga staan en hem naar achter of naar voor wil lopen lijkt het wel of de remmen vol ingedrukt zijn.

Ik heb zelf vrij weinig kennis van scooters en heb hem een maand geleden nog een grote beurt gegeven.
Wellicht weet iemand van jullie wat de oorzak is? Alvast bedankt voor je tijd!

Met vriendelijke groet,

Marco
 
Advertisement - register to remove this

Kijk je Vario eens na ... als je Vario niet soepel werkt ... kan die blijven hangen , vaak is de oorzaak : Vlakke kanten aan de Rollen , of achterstallig onderhoud , dat de Vario niet meer Soepel over de Variobus glijd.
 
Kijk je Vario eens na ... als je Vario niet soepel werkt ... kan die blijven hangen , vaak is de oorzaak : Vlakke kanten aan de Rollen , of achterstallig onderhoud , dat de Vario niet meer Soepel over de Variobus glijd.


Bij een grote beurt worden de rollen meestal wel vervangen en ik kan mij niet voorstellen dat de rollen zo snel vlakke kanten kan krijgen.
En kan het aan de vario liggen dat wanneer je stil staat je scooter niet in beweging kan krijgen alsof de remmen zijn ingedrukt (zoals Marco90 beschrijft)?
Ik denk eerder dat de remmen niet goed afgesteld zijn dan dat het aan de vario ligt namelijk. Het optrek gebeuren kan wel aan de vario liggen inderdaad.
 
Als je een probleem heb met je remmen , ben je zo achter .
Scooter Niet starten , en van de standaard zetten , en er een stukje mee lopen , blokkeren je remmen , of loopt/ duwt de Scooter zwaar met lopen ( Motor uit ), dan weet je dat de remmen blijven hangen .
 
Back
Top