maar waarom doe je er een plaatje bij met een pijltje bij de vertanding?Ben wel benieuwd waar de olie lekkage zat en inderdaad hoe je merkt dat hij olie verbruikt.
Peil je hierin ook altijd op een rechte ondergrond? Ook vraag ik me af wat het probleem was dat je de scooter weggebracht hebt en of dat is opgelost.
Leg eens na een ritje een stukje keuken papier onder je carter en onder de kleppendeksel.
Daar was ik inderdaad niet helemaal duidelijk/volledig. In mijn ervaring loopt de olie in de carter uiteindelijk daarheen wanneer je een lek heb aan de linker krukas keering/O-ring ketting deksel.maar waarom doe je er een plaatje bij met een pijltje bij de vertanding?
Even teruggaan en ff een fatsoenlijke factuur laten maken, wat is dit voor onzin?View attachment 69755
Post automatically merged:
Goeiendag mijn piaggio zip 4t met 18xxx km op de teller verbruikt ineens heel veel olie kan dit te maken hebben met de afgelopen reparaties of heeft iemand enig idee wat het anders kan zijn?
Het gehele reservoir is zo goed als leeg na een maand. Want heb het in februari laten doen. Heb daarna gok ik zo’n 1000km gereden en daarvoor waarschijnlijk ookal veel alleen doordat mijn oliereservoir kapot was gegaan heb ik dat niet kunnen zienHoeveel is veel ? Wanneer heb je de beurt laten doen , en hoeveel km heb je na de beurt gereden ? En gebruikte die voor de beurt geen olie?
Ja ik pijl de olie terwijl mijn scooter rechtop staat en ik keek hoeveel er nu inzat en zag dat hij bijna leeg was. Het probleem was dat mijn scooter ineens nog maar 40 ging en heel traag optrok terwijl hij eerst 60 ging en snel optrok en dit lag uiteindelijk aan mijn carburateur membraan en is opgelost. En dat zal ik proberen bedanktBen wel benieuwd waar de olie lekkage zat en inderdaad hoe je merkt dat hij olie verbruikt.
Peil je hierin ook altijd op een rechte ondergrond? Ook vraag ik me af wat het probleem was dat je de scooter weggebracht hebt en of dat is opgelost.
Leg eens na een ritje een stukje keuken papier onder je carter en onder de kleppendeksel.
Was het maar het aankoop bedrag ben er nu al 3000+ aan kwijt en staat al op 19xxx km dus verkopen word ook niks473,80? dat is het aankoop bedrag voor de scooter, neem ik aan??
als je zo een factuur maakt.... ben je een oplichter.
aha, ja, laagste punt. logisch.Daar was ik inderdaad niet helemaal duidelijk/volledig. In mijn ervaring loopt de olie in de carter uiteindelijk daarheen wanneer je een lek heb aan de linker krukas keering/O-ring ketting deksel.
Hier zit een vloeistoffen aflaat.
een 4t heeft geen "oliereservoir" dat is het carter. "kijk" je in het gat (en verwacht je dat het bovenaan moet staan, zoals bij een reservoir?!) of hang je de peilstok òp de schroefdraad, haal je die eruit en lees je dan af? dat laatste is de methode. sorry als ik je voor stom houd, dat is niet mijn bedoeling, maar als iemand over een reservoir praat, bekruipt mij het gevoeld dat ie ook verwacht dat het vol of aan de rand gevuld is.Het gehele reservoir is zo goed als leeg na een maand. Want heb het in februari laten doen. Heb daarna gok ik zo’n 1000km gereden en daarvoor waarschijnlijk ookal veel alleen doordat mijn oliereservoir kapot was gegaan heb ik dat niet kunnen zien
Post automatically merged:
Ja ik pijl de olie terwijl mijn scooter rechtop staat en ik keek hoeveel er nu inzat en zag dat hij bijna leeg was. Het probleem was dat mijn scooter ineens nog maar 40 ging en heel traag optrok terwijl hij eerst 60 ging en snel optrok en dit lag uiteindelijk aan mijn carburateur membraan en is opgelost. En dat zal ik proberen bedankt
Post automatically merged:
Was het maar het aankoop bedrag ben er nu al 3000+ aan kwijt en staat al op 19xxx km dus verkopen word ook niks
Ik begrijp wat u denkt maar de dealer noemde het een reservoir dus vandaar maar ik heb op de goede manier gemeten maar ik zal hem nu vullen en dan na 1000km opnieuw meten en dan kijkenaha, ja, laagste punt. logisch.
Post automatically merged:
een 4t heeft geen "oliereservoir" dat is het carter. "kijk" je in het gat (en verwacht je dat het bovenaan moet staan, zoals bij een reservoir?!) of hang je de peilstok òp de schroefdraad, haal je die eruit en lees je dan af? dat laatste is de methode. sorry als ik je voor stom houd, dat is niet mijn bedoeling, maar als iemand over een reservoir praat, bekruipt mij het gevoeld dat ie ook verwacht dat het vol of aan de rand gevuld is.
zo te lezen heb je geen nulmeting gedaan net na de beurt, dus kan er ook (mits je goed peilt) al te weinig in gezeten hebben. je kunt pas van olieverbruik spreken als je een verschil hebt waargenomen. (autodealers tappen zelfs tot de laatste druppel af, vullen exact de juiste hoeveelheid, verzegelen peilstok en aftapplug en meten na 1000 km weer wat er uit komt als een klant over olieverbruik klaagt)
aha, ja, laagste punt. logisch.
Post automatically merged:
een 4t heeft geen "oliereservoir" dat is het carter. "kijk" je in het gat (en verwacht je dat het bovenaan moet staan, zoals bij een reservoir?!) of hang je de peilstok òp de schroefdraad, haal je die eruit en lees je dan af? dat laatste is de methode. sorry als ik je voor stom houd, dat is niet mijn bedoeling, maar als iemand over een reservoir praat, bekruipt mij het gevoeld dat ie ook verwacht dat het vol of aan de rand gevuld is.
zo te lezen heb je geen nulmeting gedaan net na de beurt, dus kan er ook (mits je goed peilt) al te weinig in gezeten hebben. je kunt pas van olieverbruik spreken als je een verschil hebt waargenomen. (autodealers tappen zelfs tot de laatste druppel af, vullen exact de juiste hoeveelheid, verzegelen peilstok en aftapplug en meten na 1000 km weer wat er uit komt als een klant over olieverbruik klaagt)
je mag bij een scooter wel eerder kijken: er zit maar 0,8 liter in hè. doe maar 300 km als je verbruik vermoedt.Ik begrijp wat u denkt maar de dealer noemde het een reservoir dus vandaar maar ik heb op de goede manier gemeten maar ik zal hem nu vullen en dan na 1000km opnieuw meten en dan kijken
Post automatically merged:
View attachment 69771
Hier was hij kapot
Dichtgesmeerd en zal ik doenje mag bij een scooter wel eerder kijken: er zit maar 0,8 liter in hè. doe maar 300 km als je verbruik vermoedt.
aha, ziet er toch uit als een "reservoir" van een dry-sump smeersysteem..
en hoe is dat gemaakt? nieuw deel erop, of dichtgesmeerd met bison kombi metaal?
sorry hoor maar dit kan echt niet. heb zelf 350 betaalt voor groot onderhoud en een nieuwe band en een geheel nieuwe cilinder.View attachment 69755
Post automatically merged:
Goeiendag mijn piaggio zip 4t met 18xxx km op de teller verbruikt ineens heel veel olie kan dit te maken hebben met de afgelopen reparaties of heeft iemand enig idee wat het anders kan zijn?
Oh ja zie ik nu pas hahahah. Beste topic starter, alsjeblieft ga terug naar die zaak zeg dat ze eens goed mogen uitleggen waarom een scooterbeurtje €500 moet kosten. Sommige scooterzaken zijn natuurlijk duurder dan andere maar €500 is BELACHELIJK!Dichtsmeren met prut en dan nog bijna 500 euro vragen. Die rekening is inderdaad wel echt gekkenwerk.
En ze hebben eerst het luchtfilter schoon gemaakt, en toen vervangen? Klinkt logisch.
Ik zou ook al die prijzen met een specificatie willen. Hoeveel heeft elk ding gekost?
Beetje laat na 6 maanden , Thijskos , hoe is het nu met het verbruik? , als je dit nog leest ( maar denk het niet , in Juni voor het laatst geweest hier )alsjeblieft ga terug naar die zaak
Grote vriend. Als je al jou genoemde bedragen optelt kom je op €365 uit. Dus rekenen is blijkbaar al te moeilijk. Een grote onderhoud duurt MAX een uur. ik betaal voor een grote onderhoud €200 dus dat factuur is belachelijk!We gaan even rekenen:
- Accu: 50 euro
- Bougie: 10 euro
- Olie: 10 euro
- Membraan: 20 euro
- Luchtfilter: 15 euro
- Spruitstuk: 20 euro
- 3 uur arbeid a 80 euro: 240 euro
Tada, 475 euro. Zo gek is die factuur niet.