Scooter Ongeluk

Geloof je? Als je wel je scooter terug hebt gekregen maar niet de papieren, dan zal hij hoogstens voor een herkeuring moeten.. 25 eur ofzo

Als je niets hebt gekregen dan bel je ze op en vraag je om duidelijke informatie, met "geloof ik.." heb je niets en kom je ook nergens.
 
Jij zegt dat de aanrijding niet jou schuld is.

De reden waarom de politie jou papieren in beslag neemt is omdat jou scooter zo zwaar beschadigd is, dat die dus niet meer veilig is voor de openbare weg. Jij zegt dat je frame krom/stuk is. Dus gelijk hebben ze. Daarom nemen ze de papieren in beslag.

Wil jij de scooter terug dan kan dat, maar dan moet je hem opnieuw opbouwen zodat hij weer veilig is voor de openbare weg. Dan moet hij gekeurd worden door de RDW, en als die dan groen licht geven dan krijg jij je papieren terug.

Maar aangezien het niet jou schuld is en de scooter niet oud was, krijg je als het goed is een groot deel van de aanschaf waarde terug, zodat jij weer een nieuwe scooter kunt kopen.

Tevens kun je nog een schade claim voor je zelf krijgen. Denk aan kapotte kleding etc. Weet noet hoe het met jezelf is, of je nog ergens last van hebt.
 
In je verzekeringsovereenkomst staat dat je dan niet verzekerd bent inderdaad, maar als de andere verzekering alles betaalt maakt dat weinig uit. Het gaat er voornamelijk om dat jouw verzekering niet wil uitkeren als ze erachter komen dat jij opgevoerd reed op het moment van het ongeluk. 9/10 keer kijken ze niet naar de snelheid, vooral als je van achter of van zij bent geramd.

Bel gewoon op om te vragen wanneer je de boel terug krijgt "ik moet dit weten voor de verzekering" of bedenk wat leuks, dan weet je meer. Wij kunnen alleen maar gokken, neem contact op met het bureau waar dat ding zich bevindt ;)
 
Aangezien het niet jou fout is maar die van de andere bestuurder, maakt het niet uit dat jij opgevoerd reed in dit geval.

En als jij zegt dat je het aan de buitenkant niet kan zien, valt het allemaal reuze mee.

Zo is een maat van mij ooit eens vol in de zijkant van een auto gereden die van rechts kwam. Daar zat een gilardoni 74 onder met nog wat spul, maar zijn verzekering heeft de schade wel betaalt die hij had veroorzaakt.
 
nou, mijn scooter staat bij de dealer maar mijn papieren zijn in beslag genomen. Laatst heb ik mijn brommer nog bij de dealer zien staan en ff de schade bekeken.
 
nou we hebben dus gebeld en wat denk je hahaha:D.
Ze zijn vergeten op te schrijven dat die zwaar opgevoerd was in het dossier dus nu ben ik er goed onderuitgekomen:D. En nu zijn ze mijn papieren kwijt en scooter staat al bij de dealer.
 
Back
Top