This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter omgewaaid…

deusjevo

Member
Morning, de scooter (La Souris) van m’n dochter is omgewaaid een paar weken geleden.
Heeft wel tijdje op z’n kant gelegen, hoe lang weet ze niet.
Is op de linkerkant gevallen.

Ze heeft de scooter overeind gezet en geprobeerd te starten, dat lukte niet.
Daarna heeft ze mij gebeld en ik heb gezegd dat ze alles maar een paar uur moet laten uitzakken.
Daarna lukte starten wel en reed hij ook weer.
Ben er gisteren even mee naar m’n werk gereden maar vond hem toch niet prettig rijden.
Start slechter dan voor het omvallen en op Volgas loopt hij niet zo lekker maar dat kan ook al eerder zo geweest zijn, m’n dochter heeft er niet echt gevoel voor wat dat betreft.

Ik ga zo even bougie en luchtfilter schoonmaken/vervangen.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Kan er bijvoorbeeld benzine in het carter zijn gekomen door de val?
Ik zal sowieso ook wel de motorolie vervangen.

Tips welkom!

Attachments

• 92100559-cdeb-4cf0-9ba5-1aedfd316cd7.jpeg
    457 KB · Views: 16
Vooral het luchtfilter even goed nakijken want die zal wel vol zijn gelopen met olie. Motorolie hoef je niet te vervangen maar het is wel verstandig om het oliepeil even te peilen. Verder ben ik benieuwd na het vervangen van het luchtfilter hoe het dan is.

Nou, heb vanmorgen een nieuwe bougie gemonteerd (warmtegraad 6 ipv 7), het luchtfilter element vervangen (de oude rook wat naar benzine maar zat geen olie in), de olie en filter vervangen.
Toen liep hij al behoorlijk beter.
Aansluitend weggebracht naar de scooterzaak voor een nieuwe aandrijfriem, nieuwe rolletjes en kleppen laten stellen.
Kwam erachter dat dat alweer 2 jaar geleden voor het laatst gebeurd was dus hoog tijd.

Scooter loopt nu eigenlijk best weer fijn, start beter en schokt niet meer.
Met ca 3/4 gas loopt hij het lekkerst.
Bij volgas rijdt hij op de teller tegen de 50 (rijdt dan net zo snel als met 3/4 gas) en voel ik dan toch nog een soort inhouden, alsof hij tegen de begrenzer aan loopt.
Kan goed waarschijnlijk?

Denk een combinatie van oorzaken en wellicht wat achterstallig onderhoud.

Zal inderdaad de begrenzer zijn die je voelt , ik heb met mijn gy6 hetzelfde loopt ook op de teller 55 (47gps) , en ook 3/4 gas net zo hard .