Scooter of schakelbrommer?

FQV

New Member
Ik zit dus een tijdje te twijfelen tussen een scooter en een schakelbrommer.

#1 Aprilia SR50 Motard €2188
#2 Beta RR 50 Motard €2800

Ik heb nog nog niet mijn rijbewijs maar plezier staat voorop. Daarom zijn ze alle twee 2-takt.

Hebben mensen een schakelbrommer en scooter gehad en kunnen mij de voordelen en nadelen vertellen of een brommer? :)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb beide gehad. Het heeft allebei zijn eigen voordelen.

Zelf vond ik het schakelen leuk. Maar de ruime helmbak van een scooter is weer heel praktisch.
Ik zou vooral kiezen waar je zelf het meest blij van denkt te worden.
 
Laat ik het zo zeggen, mijn aller eerste brommer was een yamaha dt 50. Is alweer 28 jaar geleden. Tot op de dag van vandaag zou ik de yamaha wel weer terug willen. Rugzak om en gaan! :) Helaas zijn ze te duur voor mij.

Nadeel van de schakel is de opbergruimte, die is er nihil. En ga je boodschappen doen, tja daarin moet je creatief zijn.

Ik heb ook al wat scooters gehad en nog steeds, waarbij ik de opbergruimte ideaal vind. Denk aan: kettingslot, Wat klein gereedschap, flesje drinken enz.

Als je gaat toeren zou ik een scooter nemen, niet dat dat niet op een schakel kan, maar "niet schakelen + opberg ruimte" is best fijn hoor!!

Al blijft een schakel voor mij een stukje jeugd sentiment.

Uiteindelijk is en blijft je persoonlijke smaak het belangrijkste.
 
Hangt inderdaad geheel af van jouw definitie van plezier! Beetje schakelen of juist niet, en een scooter heeft naast bergruimte meer bescherming tegen koude knieen en enkels.
Groet,
 
Ik heb altijd schakelbrommer gereden, een jaartje of 35/40 terug.
Je had toen geen andere keuze.
Daarna motor en auto gereden ook schakel. ;)
Maar nu ik een jaartje of 4 scooter rij, zou ik niet meer anders willen.
 
Last edited:
Ik heb beide gehad, eerst een Derbi GPR, nu een Rox. Inderdaad zoals iedereen al zei, scooter is meer praktisch. Dat is ook zo, meer opbergruimte en het zit comfortabeler. Ik vind zelf schakel rijden leuker, en daarom ga ik straks gewoon beide nemen, mijn huidige rox en een yamaha tzr :)
 
Back
Top