Scooter niet stationair en warm moeilijk te starten

WesselH

New Member
Mijn 80cc Piaggio Zip 4t2v loopt niet stationair en als ik even gereden heb en hem starten wil moet ik wachten tot hij denk ik koud is en dan start hij net aan.
Stationair loopt hij erg schokkerig en na een klein tijdje valt hij uit.

Ik heb een nieuw spruitstuk + pakking erop gezet dus vanaf daar komt geen valse lucht in ieder geval. Ook heb ik meerdere carburateurs geprobeerd (geen verschil), maar ik kom er niet uit wat het probleem wel kan zijn.

Als ik hem gestart krijg rijd hij wel prima een top van 62 dus kan nog wel stuk beter overigens

Dr 80cc
Kleppen 0.10 0.10
Malossi luchtfilter element
Sproeier 82-88 geprobeerd
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mijn 80cc Piaggio Zip 4t2v loopt niet stationair en als ik even gereden heb en hem starten wil moet ik wachten tot hij denk ik koud is en dan start hij net aan.
Stationair loopt hij erg schokkerig en na een klein tijdje valt hij uit.

Ik heb een nieuw spruitstuk + pakking erop gezet dus vanaf daar komt geen valse lucht in ieder geval. Ook heb ik meerdere carburateurs geprobeerd (geen verschil), maar ik kom er niet uit wat het probleem wel kan zijn.

Als ik hem gestart krijg rijd hij wel prima een top van 62 dus kan nog wel stuk beter overigens

Dr 80cc
Kleppen 0.10 0.10
Malossi luchtfilter element
Sproeier 82-88 geprobeerd
Piaggio klepspeling is altijd 0.10 0.15 wellicht dat iemand weet of dat op 80cc ook zo is (vgm namelijk wel) dat zou het slechte warme starten kunnen verklaren...
 
klinkt alsof je afhankelijk bent van de choke om te starten, hoe staat je stationair afgesteld? (lijkt mij dat dat anders moet zijn op een 80 cc maar weet niet hoe anders..
 
Piaggio klepspeling is altijd 0.10 0.15 wellicht dat iemand weet of dat op 80cc ook zo is (vgm namelijk wel) dat zou het slechte warme starten kunnen verklaren...
Heb ik nu weer op 0.10-0.15 terug gezet maar helaas nog steeds hetzelfde

Als ik gas geef komt er lichte rook/heel klein beetje benzine er uit spetteren en als hij uitvalt met stationair lopen komt er een pofje en dan een rook wolkje zoals te zien op de foto

212FA1A0-E5DD-4EDC-98AD-214F9B5E3502.png
 
ik zou zeggen dat je timing niet klopt (kleptiming of ontsteking, in ieder geval ten opzichte van elkaar.. dit terugblazen hoort niet bij een viertakt!
 
ik zou zeggen dat je timing niet klopt (kleptiming of ontsteking, in ieder geval ten opzichte van elkaar.. dit terugblazen hoort niet bij een viertakt!
ik heb de timing gecontroleerd bij de kleppen en de koelkap en die staan goed zover ik zag.
Mijn bougie is wel aardig zwart dus heeft misschien een tijd te rijk gelopen of een zwakke vonk. maar kan dat ook het terugblazen in de carburateur verklaren?
 
Back
Top