Scooter, na beurt gaat langzamer en trekt in het begin snel in zijn toeren en zwakt daarna af

LarsvanA

New Member
Beste Heer/Mevrouw

Heb vorige week een beurt laten doen in het begin trok die niet snel op nu steeds ietsje beter, maar gaat niet boven de 38kmph uit terwijl die normaal zijn top snelheid behaald van 60kmph, al terug geweest en hun beweren dat hij het goed doet, maar naar mijn beleving houd hij zich zwaar in, ook met optrekken. Ze beweren ook dat dit de V-Snaar is, maar de vorige keer dat ik hem een beurt heb laten geven, en kreeg ik ook een nieuwe V-Snaar, en reed die hartstikke goed trok lekker op en hij behaalde makkelijk de 60.



Momo Morino 50,
7608 KM op de teller,
Injectie 4takt
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou toch even teruggaan naar de zaak.

Hij reed 60 toen je hem bracht. Je krijgt hem terug met 38km/u topsnelheid. Dit valt op geen enkele manier goed te praten. Het is echt niet zo dat hoe meer versleten de onderdelen zijn, hoe harder de scooter rijdt.

Ik denk dat ze er misschien een extra begrenzing(per ongeluk?) in hebben gezet?

Ik zou in die situatie zelfs zeggen dat ze het maar regelen hoe ze je scooter repareren en er desnoods je oude onderdelen er weer terug in gooien aangezien de scooter toen beter liep. Zal waarschijnlijk niet gebeuren aangezien ze de oude onderdelen waarschijnlijk al hebben weggegooid.

Eventueel even op internet rondkijken wat je rechten zijn in dit geval. Heb je rechtsbijstandverzekering? Meestal kan je dat soort lui alleen al daarmee bang maken.
 
Ik zou toch even teruggaan naar de zaak.

Hij reed 60 toen je hem bracht. Je krijgt hem terug met 38km/u topsnelheid. Dit valt op geen enkele manier goed te praten. Het is echt niet zo dat hoe meer versleten de onderdelen zijn, hoe harder de scooter rijdt.

Ik denk dat ze er misschien een extra begrenzing(per ongeluk?) in hebben gezet?

Ik zou in die situatie zelfs zeggen dat ze het maar regelen hoe ze je scooter repareren en er desnoods je oude onderdelen er weer terug in gooien aangezien de scooter toen beter liep. Zal waarschijnlijk niet gebeuren aangezien ze de oude onderdelen waarschijnlijk al hebben weggegooid.

Eventueel even op internet rondkijken wat je rechten zijn in dit geval. Heb je rechtsbijstandverzekering? Meestal kan je dat soort lui alleen al daarmee bang maken.
Werd mij verteld dat hij ingereden moet worden, en dat dat een week tot 2 weken zou duren nou is een week voorbij bijna 300 km er alweer opzitten en rijd juist slechter dan in het begin dus ik ga morgen even contact op nemen met die zaak, thanks alvast!
 
V-Snaar, Rolletjes, Luchtfilter allemaal factoren die invloed hebben op toeren en snelheid.

22 KM/H Is wel veel.

Maar een V-Snaar kan inderdaad het toeren verschil verklaren hoor. Dat is normaal.

Wat is er allemaal gebeurd bij de beurt? En is het een 2T of een 4T en injectie????
 
V-Snaar, Rolletjes, Luchtfilter allemaal factoren die invloed hebben op toeren en snelheid.

22 KM/H Is wel veel.

Maar een V-Snaar kan inderdaad het toeren verschil verklaren hoor. Dat is normaal.

Wat is er allemaal gebeurd bij de beurt? En is het een 2T of een 4T en injectie????
Er is van alles veranderd, vervangen: bougies, v-snaar, variateur-rolletjes, luchtfilter. En dan hebben ze me kleppen gesteld, carburateur schoon gemaakt, en voor de rest niks bijzonders, 4T injectie werd mij verteld, ik heb btw niet veel verstand van scooters, weet alleen dat er iets is dat hem zwaar knijpt.
 
Ik wil niet lullig doen maar als je nieteens wist of het injectie was of niet toen je hem koch is het misschien slimmer er naar te laten kijken ipv zelf naar de oplossing te zoeken
 
V-Snaar, Rolletjes, Luchtfilter allemaal factoren die invloed hebben op toeren en snelheid.

22 KM/H Is wel veel.

Maar een V-Snaar kan inderdaad het toeren verschil verklaren hoor. Dat is normaal.

Wat is er allemaal gebeurd bij de beurt? En is het een 2T of een 4T en injectie????
Nou wil ik ook wel zeggen dat hij ook niet helemaal top start soms start hij in 1x soms pompt ie maar krijg je het geluid te horen dat hij geen bezine krijgt, dus ikzelf denk iets met de benzine toevoer
Post automatically merged:

Ik wil niet lullig doen maar als je nieteens wist of het injectie was of niet toen je hem koch is het misschien slimmer er naar te laten kijken ipv zelf naar de oplossing te zoeken
Ik zoek naar een oplossing zelf zodat ik mee kan helpen, dit probleem is al een week, en zij doen er zelf niks aan, wat moet ik anders doen? Zo blijven rijden en hem telangzaam laten rijden of er achteraan gaan, en een oorzaak vinden dat hij weer top rijd
 
4t injectie maar de carburateur is schoongemaakt? Een 4t injectie heeft juist toch helemaal geen carburateur, of is dat alleen zo bij Piaggio?
 
Nou wil ik ook wel zeggen dat hij ook niet helemaal top start soms start hij in 1x soms pompt ie maar krijg je het geluid te horen dat hij geen bezine krijgt, dus ikzelf denk iets met de benzine toevoer
Je kleppen afstelling staat waarschijnlijk anders.
Dit kan een effect hebben op benzine ontbranding.

denk dat je garage kleppen niet goed hebben gesteld.
3 kleppen voor een injectie is vaag gebied.
kan je niet echt bij helpen. Verkeerde kleppen afstelling heeft wel vet groot effect op ontbranding.
4t injectie maar de carburateur is schoongemaakt? Een 4t injectie heeft juist toch helemaal geen carburateur, of is dat alleen zo bij Piaggio?
Bro injectie heeft geen carb. alleen ECU computer.
Ik wil niet lullig doen maar als je nieteens wist of het injectie was of niet toen je hem koch is het misschien slimmer er naar te laten kijken ipv zelf naar de oplossing te zoeken
laat hem man. hij wilt gwn goeie scooter hebben. garages zijn soms niet te vertrouwen.
 
Deze heeft een carburateur en is injectie
Post automatically merged:


Word op internet gezegd hij is injectie en ze zeggen dat er een carburateur in zit
dan is er wat mis met je scooter. Je kan geen injectie en carburateur tegelijk hebben.....
Het nut van een injectie is dat je Benzine lucht mengsel automatisch word geinjecteerd in je scooter
i.p.v dat je carbureteur het doen.
 
Maar ik ga morgen na vragen vind het vreemd als meerdere zeggen dat er geen carburateur inzitten, waarom ze hem dan wel schoon maken
Post automatically merged:

dan is er wat mis met je scooter. Je kan geen injectie en carburateur tegelijk hebben.....
Het nut van een injectie is dat je Benzine lucht mengsel automatisch word geinjecteerd in je scooter
i.p.v dat je carbureteur het doen.
Ah okey, vind het dan wel vreemd, maar laten we dit dan achter wegen houden ik weet 100% dat het injectie is, maar hij start gwn bar slecht hij trekt op en zwakt snel af qua toeren en je hoort het en voelt het ook, en daarin tegen hun halen de 45 ik heb het ook 1x aangetikt en hun blijven vol houden dat hij ingereden moet worden. Heb hun er zelf ook oplaten rijden, en hun zeggen dat hij als een zonnetje rijd.
 
Je kleppen afstelling staat waarschijnlijk anders.
Dit kan een effect hebben op benzine ontbranding.

denk dat je garage kleppen niet goed hebben gesteld.
3 kleppen voor een injectie is vaag gebied.
kan je niet echt bij helpen. Verkeerde kleppen afstelling heeft wel vet groot effect op ontbranding.

Bro injectie heeft geen carb. alleen ECU computer.

laat hem man. hij wilt gwn goeie scooter hebben. garages zijn soms niet te vertrouwen.
Ja maar bro kijk. Hij geeft aan dat hij een 4t injectie heeft, maar dat de carburateur is schoongemaakt.

@LarsvanA Een 4t injectie-motor heeft geen carburateur, geen enkel model heeft dat. Het brandstofmengsel wordt als het ware direct je cilinder in geïnjecteerd. Daar is geen carburateur voor nodig.

Je garage klinkt meer als een partij die je een beetje geld probeert af te troggelen. Carburateur schoonmaken bij een 4t injectie is gewoon een leugen. Je staat gelijk sterker als je je door een jurist oid laat adviseren nu je dit gegeven weet. Je kan het alsnog proberen om het bij de garage op te lossen, maar ik zou het zelf niet meer vertrouwen.
 
Ja maar bro kijk. Hij geeft aan dat hij een 4t injectie heeft, maar dat de carburateur is schoongemaakt.

@LarsvanA Een 4t injectie-motor heeft geen carburateur, geen enkel model heeft dat. Het brandstofmengsel wordt als het ware direct je cilinder in geïnjecteerd. Daar is geen carburateur voor nodig.

Je garage klinkt meer als een partij die je een beetje geld probeert af te troggelen. Carburateur schoonmaken bij een 4t injectie is gewoon een leugen. Je staat gelijk sterker als je je door een jurist oid laat adviseren nu je dit gegeven weet. Je kan het alsnog proberen om het bij de garage op te lossen, maar ik zou het zelf niet meer vertrouwen.
Beetje bij beetje vertrouw ik ze ook niet meer nee, heb elke keer gezijk daar wat het is ik heb nog garantie daar dus hou het liever nog even vol daar en als het echt slechter en slechter gaat dan ga ik iets anders proberen
 
Beetje bij beetje vertrouw ik ze ook niet meer nee, heb elke keer gezijk daar wat het is ik heb nog garantie daar dus hou het liever nog even vol daar en als het echt slechter en slechter gaat dan ga ik iets anders proberen
lol das de reden waarom ik alles zelf doe. Ik bespaar geld en ik weet precies wat ik met me scooter doe. Scootertjes koop ik van marktplaats. sws geen garantie joh.
 
lol das de reden waarom ik alles zelf doe. Ik bespaar geld en ik weet precies wat ik met me scooter doe. Scootertjes koop ik van marktplaats. sws geen garantie joh.
Nee maar ik ken mn eigen krachten niet goed en ben meerendeels bang om iets goed kapot te maken wil het heus wel zelf doen maar ik sloop geheid iets, maar zit wel te twijfelen om gwn iets anders te kopen
 
Met een 4t injectie kan je ook vrij weinig zelf aan repareren. Het is in ieder geval een stuk lastiger en duurder dan een normale 4-takt, wat op zijn beurt weer lastiger is dan een 2-takt, al heeft die minder toekomst-perspectief.

Ik heb ook heel wat stuk gemaakt op mijn huidige scooter(Ludix 2-takt 2006). Maar ik kan nu in de toekomst wel zelf alles vervangen. Ze zeggen ook wel, als je iets sloopt weet je in ieder geval hoe het niet moet.

Laat ons weten wat eruit is gekomen morgen!
 
Met een 4t injectie kan je ook vrij weinig zelf aan repareren. Het is in ieder geval een stuk lastiger en duurder dan een normale 4-takt, wat op zijn beurt weer lastiger is dan een 2-takt, al heeft die minder toekomst-perspectief.

Ik heb ook heel wat stuk gemaakt op mijn huidige scooter(Ludix 2-takt 2006). Maar ik kan nu in de toekomst wel zelf alles vervangen. Ze zeggen ook wel, als je iets sloopt weet je in ieder geval hoe het niet moet.

Laat ons weten wat eruit is gekomen morgen!
Zal ik doen thanks alvast voor de advies!!
 
Garages zijn soms niet te vertrouwen nee daarom moet je op zoek naar een goeie. Op n forum vragen wat t probleem is om dan tegen de scooterzaak te vertellen dat het misschien dit dat en dat is hebben ze ook niet zo veel aan.

En soms moeten nieuwe rollen etc inderdaad een beetje ingereden worden. Dit keer was dat niet t geval dus moet er ff naar gekeken worden. Als je n goede zaak hebt doen ze dat nog voor een lage prijs of zelfs gratis omdat zij mogelijk iets foout hebben gedaan.
 
Back
Top