scooter motorblok splitst niet

ik krijg mijn gilera blok niet uit elkaar, ik heb alle bouten eruit gehaald maar hij komt nog steeds niet los, ik heb hem warm gesootkt en heb heel hard op de kleine carter met een hamer en een hout blok geslaan en hij begint los te komen maar hij komt er toch niet vanaf... is er misschien een bout die ik mis? ik heb alle bouten die ik zie eruit gehaald maar heb niks gedaan met lagers enzo
 
Advertisement - register to remove this

ik ga morgen weer proberen, heb vandaag lekker veel wd40 tussen allesgespoten in de hoop dat dat helpt over nacht. morgen ga ik de kleine carter weer lekker heet stoken en een flinke tik geven tegen de krukas. Nog een vraagje, mijn uitlaat zit vast in de uitlaatophang. de bovenste bout komt er prima uit maar de onderste doet vreemd, hij heeft veel speling maar beweegt op beide kanten (andere kant van uitlaat ophaang waar schroefdraad te zien is) heb dit ook geprobeert los te krijgen zonder succes. zoals je hoort heb ik wel een beetje een slecht blok maar hij ziet er verder prima uit dus hoop dat ik hem nog kan gebruiken
 
Ik denk dat de opening waar de moer.in valt dol is gedraaid. Als het goed is zie je wanneer je naar de achterkant van het ophangpunt en je uitlaat kijkt dat daar een moer ik zit. Zaag de kop van de bout eraf nu zou de moer eruit moeten vallen. Als je een lasapparaat tot je beschikking hebt, nieuwe moer erin en met 2 laspuntjes vastzetten zodat die niet draakt wanneer je er straks een nieuwe bout inzet.
 
Ik denk dat de opening waar de moer.in valt dol is gedraaid. Als het goed is zie je wanneer je naar de achterkant van het ophangpunt en je uitlaat kijkt dat daar een moer ik zit. Zaag de kop van de bout eraf nu zou de moer eruit moeten vallen. Als je een lasapparaat tot je beschikking hebt, nieuwe moer erin en met 2 laspuntjes vastzetten zodat die niet draakt wanneer je er straks een nieuwe bout inzet.
ik ga proberen een krukastrekker te maken, heb nog een paar dingen rond liggen die ik zou kunnen gebruiken, met de uitlaat ga ik gewoon naar een werkplaats met de kleine carter (zonder uitlaat omdat ik hem af ga zagen) en hoop dat ze de schroefdraad weer kunnen fixen, zo niet gebruik ik gewoon een stud. een grote bout kopen en in de blok lassen en de uitlaat erop glijden en een moer op het einde zetten, hier op de 1618401988874.png

foto dan van bolt, wat die nu is. Naar stud. en het stukje bij het donkerblaauw van achteren lassen, maar hopen dat dit ook daadwerkelijk werkt. Ik heb ook nog een vraagje, bij het warmstoken van de kleine carter is het toch alleen nodig om rondom de krukas warm te stoken, niet waar de membaan in komt etc toch?
 
Niet je uitlaat afzagen he maar de dolle bout ja gewoon het waar de krukaslagers.komen te zitten. Krukas in de vriezer zetten voor.een nachtje. Dan vervolgens als.je alles wil.monteren je krukaslagers in een plastic zak en dan ff in warm water leggen. Glijd je as er zo in
 
Niet je uitlaat afzagen he maar de dolle bout ja gewoon het waar de krukaslagers.komen te zitten. Krukas in de vriezer zetten voor.een nachtje. Dan vervolgens als.je alles wil.monteren je krukaslagers in een plastic zak en dan ff in warm water leggen. Glijd je as er zo in
ja ik zaag alleen de bout zelf, de uitlaat hou ik natuurlijk heel want die kan ik nog goed gebruiken :)
 
oke, update

carterhelfden zitten los. alleen zitten de krukaslagers nog in het blok en ik heb geen gas meer, dus morgen maar kopen. wanneer ik morgen weer meer gas heb en de carters heet kan stoken. hoe kan ik dat het beste doen. zo ziet alles er nu uit. de uitlaat bout heb ik afgezaagd en ben van plan een boor te gebruiken om hem helemaal uit te halen en dan een stud te gaan gebruiken en ergens gelast krijgen. (idee met de boor is om een boor te gebruiken met een stukje die net wat smaller is dan de bout en hem zo uit te halen, hij komt anders volgensmij echt niet los :(
de carters zien er eigenlijk wel best goed uit voor wat ik vermoed iets van 30K te zijn geweest (teller geeft 12k aan maar er is zeker mee gerommeld) PXL_20210414_172930814.jpgPXL_20210414_172935079.jpgPXL_20210414_173025404.jpg

PXL_20210414_173011282.jpgPXL_20210414_173001300.jpg
 
oke, update

carterhelfden zitten los. alleen zitten de krukaslagers nog in het blok en ik heb geen gas meer, dus morgen maar kopen. wanneer ik morgen weer meer gas heb en de carters heet kan stoken. hoe kan ik dat het beste doen. zo ziet alles er nu uit. de uitlaat bout heb ik afgezaagd en ben van plan een boor te gebruiken om hem helemaal uit te halen en dan een stud te gaan gebruiken en ergens gelast krijgen. (idee met de boor is om een boor te gebruiken met een stukje die net wat smaller is dan de bout en hem zo uit te halen, hij komt anders volgensmij echt niet los :(
de carters zien er eigenlijk wel best goed uit voor wat ik vermoed iets van 30K te zijn geweest (teller geeft 12k aan maar er is zeker mee gerommeld) View attachment 60216View attachment 60217View attachment 60219

View attachment 60215View attachment 60214
misschien kan je het proberen door een gleuf in de bout te zagen/slijpen en dan met een schroevendraaier, je kan een ring sleutel over de schroevendraaier heen schuiven voor een hefboom effect te creeeren zodat je er mee kracht op kan uit oefenen
 
Back
Top