Scooter misschien gestolen.

901scootrman109

New Member
Ik heb pas geleden een Piaggio Zip gekocht. Geen contactslot, geen achterwiel en geen papieren. Ik vond het verdacht, maar wij gingen langs bij ZIJN huis. En je zou wel een hele slechte oplichter zijn als je een gestolen scooter bij je eigen huis verkoopt. Goed gesprek gehad, blijkt dat hij de scooter als sprinter gebruikte. Ik kom er nu achter dat het framenummer eruit is geslepen. Maar het bloknummer niet. Ik heb het blok gecheckt, niet gestolen. Wat moet ik doen?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe weet je zeker dat het zijn huis was?

Klinkt mij inderdaad als gestolen; het achterwiel staat nog ergens vast aan een lantaarnpaal.

Ermee op de openbare weg rijden kan je sowieso niet, zonder framenummer kun je hem niet verzekeren.
 
Tja...

Geen contactslot, achterwiel en papieren...
Het is allemaal niet erg fraai.
Zelf zou ik direct weglopen.

Maar...

Als deze inderdaad gebruikt is voor sprintrace's dan kan het zijn dat het kenteken ingeleverd is bij de RDW.
Dit gebeurt ook bij cross-auto's.

Er hoeft dus niets aan de hand te zijn.

Wat ik wel raar vind is dat het framenummer verwijderd is.
Waarom zou men dit doen ?
Wellicht iets te verbergen ?

Je kan de verkoper vragen of hij/zij bewijs kan overleggen of dit het geval is.
Maar of deze mee wil werken...???

Trouwens:
Een framenummer dat verwijderd is kan teruggehaald worden, maar daar is een expert voor nodig.

Succes en ik ben benieuwd wat je hiermee verder gaat doen.
 
Ik heb niet alles gelezen hierboven maar kan het niet zijn dat de eigenaar de scooter heeft afgemeld bij de RDW om te gebruiken als onderdelen.
Je bent dan verplicht de papieren terug te sturen en het frame te vernietigen.
Dit laatste heeft men gedaan door het nummer weg te slijpen.
De originele eigenar heeft er uiteindelijk niks mee gedaan en hem aan iemand anders gegeven die hem vervolgens probeert te verkopen.
 
Dat ding is hoogstwaarschijnlijk gloeiend heet, wat hierboven al gezegd is wiel staat nog ergens aan een lantaarnpaal contactslot is eruit getrokken om hem van het stuurslot af te krijgen en hij is zo achterin een busje gerold. Ik was er met een grote boog omheen gelopen maar daar is het nu te laat voor. Ik zou hem gewoon verkopen in onderdelen en je verlies nemen, jij wist niet dat hij gestolen was (ervan uitgaande dat dat het geval is) en doet in zekere zin niks verkeerd. Blok nummers ff in de gaten houden of ze alsnog op gestolen komen te staan. Anders doe je aan heling, en dat vind oom agent niet bepaald leuk.
 
Nee, dit zou wel mogen aangezien de identiteit van een scooter bepaald is op het frame. Omkatten zou zijn het frame niet ombouwen maar gewoon het plaatje op het andere frame plakken.

nee man. over katten is een scooter stelen, alles eraf halen en op een ander chacis overbouwen. Wat jij zegt is onzin, sorry hoor.
 
Hier staat de correcte informatie.
Is voor een auto, maar geldt ook voor een motor/scooter/brommer !

gast, wat deel je nou precies? Dat ondersteund alleen wat ik tegen je zei...
Post automatically merged:

Jij komt praten hier terwijl je waarschijnlijk 0 mensen kent die zulke dingen doen of hebben gedaan. FF rustig aan hoor
 
Back
Top