Scooter met injectie hapert en komt niet op toeren

Ey313

New Member
Hallo,

Een paar weken geleden deed mijn 4takt gy6 injectie scooter het niet meer. Hij hapert, komt niet op toeren en geen snelheid (als ik hem op de standaard heb draait die sloom maar als ik er op zit draait die helemaal niet.) Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Ik heb vervangen:
Vsnaar
Rolletjes (6.5g)
Injector schoongemaakt
Luchtfilter
Bougie
Bougiedop
Relais
Startmotor

Ik heb misschien een idee van wat het kan zijn, want het lijkt wel of mijn bougiedop te kort is en dat die tegen de kap van de motor aan komt. Die oude was sowieso al niet goed.
 
Advertisement - register to remove this

Heeft jouw scooter een motormanagementlampje en zo ja knippert dit met een bepaalde code als je de scooter op contact zet?
 
Misschien kun je even aangeven hoe het lampje knippert, wellicht dat iemand op dit forum de codes kent of weet op te zoeken zodat je wat gerichter kunt zoeken waarom de scooter zo belabberd loopt.

En nee niet elke scooter heeft dezelfde code/codestructuur.

Sommige ECU's geven gewoon een aantal korte pulsjes gevolgd door een langere pauze, het aantal pulsjes geeft dan de errorcode aan.

Andere ECU dan weer, meestal de geavanceerdere, geven lange pulsjes en korte pulsjes gevolgd door een langere pauze of eenmalig.
Deze pulsjes vormen een errorcode waarbij de lange pulsjes de tientallen en de korte pulsjes de eenheden representeren.

Edit:

Verder veronderstel ik dat er op de scooter geen garantie meer zit, indien dit wel het geval is niet zelf gaan prutsen maar terug gaan naar de dealer.

Zelf sleutelen betekent automatisch garantie vervalt!!!
 
Back
Top