Scooter mee voor onderzoek

Harak

Member
Hallo
Mijn scooter is laats mee genomen voor een technische onderzoek omdat die te snel ging.
Wat kan ik aan boetes verwachten liep 75-80 en misschien op de rollerbank hoger omdat er niemand op zit.
 
Advertisement - register to remove this

Dat is vervelend, misschien dat je beter even met de politie zelf kan bellen om hierover informatie te krijgen.

Het lijkt mij dat je een WOK melding gaat krijgen op de scooter + bekeuring voor constructiesnelheid te hoog..
Hoe hebben ze geconstateerd dat hij te snel liep?
 
Meestal maken ze dat wel duidelijk als je word staande gehouden. Als ik jouw was zou ik morgen even bellen en informatie inwinnen. Zonder rijbewijs is wel duur want je rijd ook nog eens onverzekerd. Reken maar op een flinke bekeuring. Volgens mij heeft dit ook gevolgen voor als je wel je rijbewijs wilt gaan halen maar daarover kun je het beste even informeren bij de politie zelf.
 
K zat zelf te denken dat de prijs voor alles wel richting de 4 a 500 gaat, agenten vinden t namelijk niet heel erg leuk als jij op een opgevoerde scooter zonder rbw rijd...
 
Er komt sowieso een WOK op de scooter wanneer deze te snel rijd.
Deze hoeft niet eens op een rollerbank te staan.
Wanneer een agent alleen al een vermoeden heeft, kan deze ter plekke de status WOK op de scooter zetten.
Bij de RDW dient dan te worden aangetoond dat alles in de originele staat verkeerd.
Een boete voor de WOK is er niet.
Men wordt immers al genoeg op kosten gejaagd om de scooter in orde te brengen en de kosten van de RDW zijn ook niet misselijk.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als je geluk hebt kom je er met een paar bekeuringen af.
Zie onderstaande:

Geen rijbewijs:
Geen verzekering:

Wat mij betreft is een bezoekje bij een rechter op z'n plaats wanneer men zonder rijbewijs, en dus zonder verzekering, aan het verkeer deelneemt...
 
Last edited:
Zul je wel niet meer terug krijgen, of als een geperst pakketje misschien. Zonder rijbewijs zal je niet in dank worden afgenomen, vervolgens niet verzekerd, dan zul je waarschijnlijk ook wel vooral op je achterwiel gereden hebben. Dat doet blijkbaar iedereen tegenwoordig. Reken maar op een goeie 1000 1200 euro, zelf ook gehad met een sprinter zonder kenteken en alles. Ben gematst omdat het in de polder was en ik met scooter op aanhanger daarheen was gereden en oom agent een fataoenlijk gesprek wilde aangaan en ook wel merkte dat ik niet overal zo reed.
 
Back
Top