scooter maakt veel toeren bij het optrekken en komt moeilijk vooruit

Davycena

New Member
Zoals de titel zegt, tijdens het optrekken maakt mijn scooter veel toeren en komt moeilijk vooruit, hier is mijn setup:

Sym orbit 2 snor
8 gram rollen
koppeling drukveer en trekveren https://k-parts.nl/koppeling-poulie-dmp-compleet-gy6-kymco-peugeot.html?gclid=EAIaIQobChMI4OfC4YWN4gIVh-h3Ch2SSgBMEAQYASABEgK8PvD_BwE
geen idee welke sproeier maar mijn bougie is donker bruin (dan is de sproeier toch de juiste maat?)
kleppen zijn laatst nog gesteld

wat zou ik het best kunnen doen om wat vlotter weg te trekken bij het stoplicht? als mn topsnelheid omlaag gaat maakt het me niet uit

Advertisement - register to remove this

NTTman

Member
Dan ligt t aan die koppeling, staat t allemaal wat te strak. Als je die oude koppeling (dus trekveren) en drukveer nog hebt zou ik die overzetten.
DMP is leuk qua prijs, heb er genoeg van gekocht voor mijn eigen project, maar niet alles is volgens OEM specificaties, dus kan zijn dat bepaalde dingen niet helemaal plug and play zijn snap je.

Enige dat echt gaat helpen op een 4takt qua optrekken is een (goede) 80cc en een sport vario

Wat werkt op 2takt werkt niet perse op 4takt, lichtere rollen gaan ze ook slechter door rijden bijv.

Davycena

New Member
Dan ligt t aan die koppeling, staat t allemaal wat te strak. Als je die oude koppeling (dus trekveren) en drukveer nog hebt zou ik die overzetten.
DMP is leuk qua prijs, heb er genoeg van gekocht voor mijn eigen project, maar niet alles is volgens OEM specificaties, dus kan zijn dat bepaalde dingen niet helemaal plug and play zijn snap je.

Enige dat echt gaat helpen op een 4takt qua optrekken is een (goede) 80cc en een sport vario

Wat werkt op 2takt werkt niet perse op 4takt, lichtere rollen gaan ze ook slechter door rijden bijv.
Ik heb mijn oude koppeling niet meer, maar zou een nieuwe drukveer alleen ook goed zijn?

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Trekveren zijn momenteel gewoon te strak. Aangezien dat een bromscooter koppeling is wat je hebt gekocht.

In een koppeling voor een snor model zit normaal gezien veel slapper trekveren in..
En de drukveer wil je ook niet veranderen want dan maak je het alleen maar erger dat hij slechter loopt.

Overigens is zo`n koppeling voor snor niet zo makkelijk te vinden als je een imitatie wilt.. Beter kan je dan gewoon bij het originele spul blijven..

Dus dan maar even een originele bestellen dan.

Advertisement - register to remove this