scooter maakt geen toeren blijft hangen rond de 3 duizend

bjarne

New Member
hallo ik heb een malaguti phantom f12r met minarelli horizontaal ac hij is standard behalve dan dat ik er een uitlaat onder heb gedaan een terugloop stage 6 replica en nu maakt de scooter geen toeren meer hij blijft hangen rond de 3000 en accelereert erg sloom
 
Advertisement - register to remove this

Ga jij maar is een paar uur rennen zonder een dag gegeten of gedronken te hebben wat gebeurd er dan? Dan val je neer...

Snel je scooter afstellen voordat heel het blok in elkaar naait....
wat moet ik eraan afstellen zoals gezegd ik ben nieuw met scooters. grotere sproeier?
 
wat voor maat sproeier zou dan goed zijn en moet ik dan ook mn oliepomp eraf halen en gewoon in mn benzine tank mixen
Post automatically merged:

wat voor maat sproeier zou dan goed zijn en moet ik dan ook mn oliepomp eraf halen en gewoon in mn benzine tank mixen
en kan dat gewoon op mijn standaard carb
 
Last edited:
Olie pomp kan gewoon blijven zitten (mits die werkt) .
Het beste is een Sproeier set kopen , Hoog beginnen, en steeds een kleiner er in , tot dat de juiste gevonden is .
En om te beginnen de luchtschroef 1,5 slag open draaien , als de juiste sproeier gevonden is , ga je fijn afstelling doen .
 
hallo ik heb een malaguti phantom f12r met minarelli horizontaal ac hij is standard behalve dan dat ik er een uitlaat onder heb gedaan een terugloop stage 6 replica en nu maakt de scooter geen toeren meer hij blijft hangen rond de 3000 en accelereert erg sloom
Een ruimere doorlaat qua sproeier is echter niet het enige wat je nodig hebt!
Ook een setje sterkere/stuggere trekveren plaatsen is noodzakelijk, met wellicht ook een iets sterkere drukveer als de standaard variant.
Bovendien behoren ook de rollengewichten in de vario vervangen te worden voor wat lichtere exemplaren om in de powerband te komen en te blijven bij elk toerental.

Heb je de Stage 6 replica uitlaat nieuw aangeschaft?
Zo ja, is dan de begrenzer/prop eruit gehaald?

Het motorblok wat onder jouw Malaguti zit gemonteerd is een Minarelli kloon en maakt gebruik van een oliepomp welke bediend wordt door de gashandel met een zgn. splitterkabel. I.v.m. het menggebeuren qua 2 takt olie is het verstandig om ook de afstelling van de oliepomp te controleren en evt. weer strak af te stellen.
 
Last edited:
Een ruimere doorlaat qua sproeier is echter niet het enige wat je nodig hebt!
Ook een setje sterkere/stuggere trekveren plaatsen is noodzakelijk, met wellicht ook een iets sterkere drukveer als de standaard variant.
Bovendien behoren ook de rollengewichten in de vario vervangen te worden voor wat lichtere exemplaren om in de powerband te komen en te blijven bij elk toerental.

Heb je de Stage 6 replica uitlaat nieuw aangeschaft?
Zo ja, is dan de begrenzer/prop eruit gehaald?
ik heb deze 2e hands aangeschaft dus geen idee of de prop er nog in zit
Post automatically merged:

je hebt setjes van 50-100 maar ook 100+ wat zouden jullie dan aanraden
ook moet ik er nog.bij zeggen dat dr vario er nog in zit
 
Niet om het een of ander, maar er staat toch echt te lezen dat jijzelf de bewuste uitlaat eronder gedaan hebt!
Blijkbaar heb je dit dan niet gecontroleerd toch!?

En als jij het al niet weet qua afstelling is het nogal een veel gevraagd iets wat nou precies het juiste is aan het forum!
Zou als eerste maar is controleren wat momenteel de afstelling is...
ook moet ik er nog.bij zeggen dat dr vario er nog in zit
Dat is goed, aangezien er zonder een vario geen meter gereden kan worden!
Of bedoel je soms de vario(begrenzer)ring?
 
ik bedoelde idd de vario ring
en hoe bedoelt u de afstelling van nu
Post automatically merged:

hij is nu standaard nergens aangekomen
 
Last edited:
Het (huidige) rollengewicht in de vario..
Trekveren en drukveer van de koppeling..
Hoofdsproeiermaat in de carburateur?

Kijk, de stage 6 replica is best wel een pittige uitlaat die het best tot z'n recht komt als de motor perfect is afgesteld op dit pijpje!
Dus moet er op dit CPI, type: CMA02C (1E40QMB) motorblok het e.e.a. vervangen worden voor andere delen.

Het is dus van belang dat je weet wat momenteel de afstelling is!
Wij, en anderen kunnen dit immers ook niet zien van afstand en zijn afhankelijk van de info die je geeft!
 
Back
Top