scooter maakt geen snelheid

Aprillia SR

Well-Known Member
Hallo

ik heb een probleem met mijn "sprinter" , tot 100 trekt hij gelijk en hard door , maar sneller wil hij niet. Bougie is mooi koffiebruin en trekt wel dikke autowheely maar topsnelheid laat zwaar te wensen over.. Hij zakt op top wel iets in toeren maar als ik lichtere rolen steek heeft hij bij 40 zo een punt dat hij even extreem veel toeren gaat draaien en dan trekt hij heel langzaam door tot 100 met veel toeren...

Setup:

Hebo Manston1 licht bijgewerkt
Motoforce racing evolution P12
Carters getuned op manston1
Stage6 v-force
OKO 24mm met E13 filter
HPI 2006 @ 3.8mm voorontsteking
Yasuni C16
Malossio vario met 4gr rollen
Std achterpoulie met malossi delta clutch en stage6 zwarte drukveer
LC aerox vertanding
Malossi X kevlar riem

Als iemand dit al ooit heeft meegemaakt hoor ik het graag :p
 
Advertisement - register to remove this

Hij loopt dan ook aardig zn vertanding uit denk ik..
Monteer maar eens een langere vertanding, dan is het middengebied ook een stuk beter..

En een overrange zal ook iets bijdragen, niet direct in topsnelheid maar wel in de vermogensafgifte.
 
maar dan moet hij op top toch veel toeren gaan draaien? ik heb eens van iemand gehoord dat het kan komen omdat die malossi riem te breed is voor de std achterpoulie, kan dit? overrange kan ik wel eens van iemand lenen om te proberen.
Maar zelfs zonder overrange zou hij toch harder als 100 moeten gaan lijkt mij...
 
FF overrange proberen gaat niet, je moet namelijk de binnenkant van je carter bewerken om het passend te krijgen..

Te breed lijkt me niet, ook nog nooit iets over gehoord maar zou kunnen.
 
Met deze vertanding moet hij al wel behoorlijk over de 100 gaan... std vertanding icm een roze top kwam ik al op +/- 110 echte. Draait ie niet gewoon veel te veel toeren?

@Rond de 40km/h, dat is door die ellendige knik in de achterpoulies. Daar een torque driver of nog beter overrange voor kopen.
 
ja zou ik toch ook zeggen, als een std ontgrensde aerox met een R al 90 gaat lijkt mij dit toch wel traag.

Wat is precies het verschil tussen een gewone en een torque drive?
 
Er zit een knik in de spiebaan. De standaard vario is hierop berekent, maar met een andere vario klopt het toeren verloop niet meer.

vario-bank2.jpg


Hier is dit netjes uitgelegd.
 
Back
Top